//
کدخبر: ۳۷۴۱۰۳ //
فرمانده انتظامی اردستان:

۶ جوان شیاد با عکس های همشهریانشان بی آبرویی می کردند!

6 جوان شیاد با عکس های همشهریانشان بی آبرویی می کردند بازداشت شدند.

6 جوان شیاد با عکس های همشهریانشان بی آبرویی می کردند!
به گزارش فرتاک نیوز،

 مصطفی صادق‌زاده اظهار کرد: در راستای اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی و مقابله با جرائم فضای مجازی مراتب تخلف افرادی در این فضا در دستور کار پلیس فتا شهرستان اردستان قرار گرفت.
وی افزود: در این راستا مأموران پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی شهرستان اردستان با هماهنگی مقام قضایی، تعداد 6 نفر  متهم  را با عناوین مختلف  دستگیر  کردند که جرائم این افراد شامل هتک حیثیت و سوءاستفاده از هویت دیگران با ایجاد پیج جعلی در اینستاگرام، نشر اکاذیب به منظور تشویش اذهان عمومی، راه‌اندازی سایت قمار اینترنتی، برداشت غیرمجاز از کارت‌های بانکی افراد و کلاهبرداری رایانه بود که توسط همکاران ما دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان اردستان اضافه کرد: همچنین در اجرای این طرح مبلغ یکصد میلیون ریال وجه که توسط فرد کلاهبردار از حساب یک شهروند برداشت شده بود با هماهنگی مقام قضایی توسط پلیس فتا شهرستان به حساب شخص مالباخته برگشت داده شد.

صادق‌زاده گفت: بر اساس قانون جرائم رایانه‌ای، هر گاه شخصی از طریق سیستم رایانه‌ای یا مخابراتی فیلم، تصویر، صوت و اسرار خصوصی یا خانوادگی دیگران را بدون رضایت وی منتشر یا در دسترس دیگران قرار دهد به نحوی که منجر به ضرر یا هتک حیثیت آنها گردد به حبس از ۹۱ روز تا شش ماه و یا پرداخت جزای نقدی محکوم می‌شود.

وی از شهروندان خواست در فضای مجازی نسبت به حفظ و حراست از حریم خصوصی خود و خانواده هوشیار باشند و تا حد ممکن از انتشار تصاویر خصوصی و اطلاعات شخصی در فضای مجازی خودداری کنند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: رکنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۷۴۱۰۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان