//
کدخبر: ۳۶۰۹۲۶ //

قتل‌ زنان خانه دار تهرانی/ قاتل سریالی چگونه لو رفت/ ردپای جنایتکار و همدستش در آگهی فروش خانه!

قاتل طناب قرمز تهران به همراه دوست دخترش زنان خانه دار تهران را می کشت و دست و پایشان را با طناب قرمز می بست. در این گزارش به ماجرای قتل های سریالی زنان خانه دار تهرانی در دهه ۸۰ می پردازیم.

 قتل‌ زنان خانه دار تهرانی/ قاتل سریالی چگونه لو رفت/ ردپای جنایتکار و همدستش در آگهی فروش خانه!
به گزارش فرتاک نیوز،

بدون‌ شک یکی از قتل‌های سریالی مهم دهه هشتاد قتل زنان خانه‌دار در تهران از سوی یک دختر و پسر جوان بود. این قاتلان که به قاتلان طناب قرمز معروف شده بودند در کمتر از یک ماه سه زن را در تهران به قتل رساندند، اما خیلی سریع با ردیابی و اشتباه خودشان به دام افتادند تا قبل‌ از ارتکاب جنایت چهارم دستگیر شوند.

 

اولین قتل قاتلان سریالی زنان خانه دار تهرانی

علیرضا و اعظم اولین قتلشان را روز ۲۶ آذر سال ۱۳۸۴ در خیابان گاندی انجام دادند. آن‌ها بعد از ورود به خانه زن ۵۰ ساله‌ای به نام فرحناز دست و پای او را با طناب قرمز بسته و بعد از این‌که او را به قتل رساندند از خانه‌اش سرقت کردند.

با حضور پلیس در محل جنایت تحقیقات آغاز شد، اما هیچ ردی به دست نیامد. در بررسی صحنه جنایت اول مشخص شد زن میان‌سال در اتاق‌ خواب به قتل رسیده‌ است و دزدان که از حضور  ناگهانی فرد دیگری در خانه می‌ترسیدند فقط با سرقت طلا‌های آویزان به مقتول، پا به فرار گذاشته‌اند.

از آنجایی هم که آثار به‌هم‌ریختگی یا ورود به‌ زور مشاهده نشد این احتمال وجود داشت که قاتل یا قاتلین با زن میان‌سال آشنا بوده‌اند.

قتل

دومین قتل قاتلان سریالی زنان خانه دار تهرانی

دومین قتل روز ششم دی‌ ماه همان سال در محله شهرک غرب رخ داد. این‌بار پلیس در جریان تحقیقات متوجه شد که زن ۴۹ ساله به نام مهناز به قتل رسیده‌ است. با حضور تیم جنایی در صحنه جنایت مشخص شد او نیز همانند فرحناز دست و پایش با طناب قرمز بسته‌ شده و اثر چاقو روی گردن او مانند قتل اول وجود دارد.

با این سرنخ‌ها ماموران احتمال دادند که با یک قاتل سریالی روبه‌رو باشند. همچنین در بررسی خانه مهناز مشخص شد که به‌جز یک کیف سامسونت چیز دیگری سرقت نشده‌ است.

 

سومین قتل در شرق تهران

درحالی‌که تیم جنایی مشغول بررسی دو قتل بود، روز ۱۱ دی‌ ماه آن‌ها متوجه شدند در محله تهرانپارس زن دیگری به نام شهره ۴۱ ساله به قتل رسیده‌ است.

با حضور مأموران در محل جنایت آن‌ها متوجه شدند که دست‌وپای شهره نیز با طناب قرمز بسته‌ شده و از خانه او یک کیس کامپیوتر سرقت شده‌ است.

بعد از این‌که مشخص شد هر سه زن دست و پایشان با طناب قرمز بسته شده‌ است و فقط مقداری از اموال آن‌ها به‌سرقت‌ رفته مأموران دیگر مطمئن شدند که با یک قاتل سریالی روبه‌رو هستند.

 

ردپای قاتل در آگهی روزنامه

کارآگاهان در ادامه با چیدن فرضیه‌های مختلف در کنار هم متوجه شدند که هر سه زن برای فروش خانه‌هایشان در روزنامه آگهی کرده‌اند و احتمالا قاتل یا قاتلان طعمه‌های خود را از طریق آگهی‌های فروش خانه در روزنامه شناسایی و جنایت‌ها را انجام می‌دهند.

703454_533

دو هفته از آخرین جنایت گذشته بود که هیچ قتل مشابهی در تهران رخ نداد، کارآگاهان که احتمال می‌دادند عاملان این قتل‌های سریالی متوجه ردگیری شده باشند تلاش خود را برای دستگیری آن‌ها بیشتر کردند و  ۲۵ دی‌ ماه موفق شدند زن و مرد جوانی به نام اعظم و علیرضا را در تهرانپارس و سعادت‌آباد شناسایی و دستگیر کنند. پس‌ از دستگیری دختر و پسر جوان به ارتکاب جنایت‌ها اعتراف کردند.

علیرضا در اعترافاتی مدعی شد که قتل‌ها را او انجام داده و دختر مورد علاقه‌اش اعظم فقط او را در اجرای نقشه‌اش همراهی کرده‌ است.

پسر جوان درباره این‌که چرا با وجود قتل‌ها دست به سرقت نمی‌زد؟ گفت: پدر من از بسازبفروش‌های معروف تهران است و سه همسر دارد که همسر اول در زعفرانیه، همسر دوم در خیابان فرشته و مادر من که زن سوم اوست در سعادت‌آباد زندگی می‌کنند. ما همگی به‌خاطر پدرمان تامین هستیم و هیچ مشکل مالی نداریم. این قتل‌ها را هم همین‌جوری انجام می‌دادیم!

703455_296

پایان داستان قاتل طناب قرمز

بعد از این‌که قاتل زنان خانه‌دار تهرانی دستگیر شد، ۱۰ ماه بعد پای میز محاکمه رفت و به سه بار قصاص محکوم شد. دختر مورد علاقه او نیز به‌خاطر همکاری با او در جنایت‌ها به ۱۵ سال حبس محکوم شد.

حکم قاتل طناب قرمز که باعث شده بود وحشت زیادی بین زنان خانه‌دار ایجاد شود، یک‌سال بعد و هم‌زمان در سالگرد آخرین قتلش اجرا شد و او به دار مجازات آویخته شد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۶۰۹۲۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان