//
کدخبر: ۳۵۶۳۳۶ //

مرگ مرد بی‌خانمان مقابل چشمان ۳ پلیس بی‌رحم/ ماموران لحظه به لحظه مرگ او را دیدند+عکس

مرد بی خانمان آمریکایی مقابل چشم ماموران پلیس غرق شد.

مرگ مرد بی‌خانمان مقابل چشمان 3 پلیس بی‌رحم/ ماموران لحظه به لحظه مرگ او را دیدند+عکس
به گزارش فرتاک نیوز،

کمکم کنید. لطفا.. لطفا.. دارم غرق می‌شوم.

 نه، تو غرق نمی‌شوی. دروغ می‌گویی.

این مکالمه کوتاه میان مرد بی‌خانمان و 3افسر پلیس در دریاچه مصنوعی تمپ‌تاون آریزونا در آمریکاست؛ جایی که در آن مرد بی‌خانمان درحالی‌که مأموران پلیس فقط او را تماشا می‌کردند در دریاچه غرق شد و جسد بی‌جانش دقایقی بعد از آب بیرون کشیده شد.

به گزارش رکنا به نقل از سی‌بی‌اس نیوز، این حادثه چند روز پیش رخ داد و حالا و با به‌دست آمدن فیلم‌های دوربین مداربسته که نشان می‌دهد مأموران پلیس آمریکا خونسردانه به تماشای مردی نشسته بودند که در حال غرق شدن در دریاچه بود، هر سه افسر پلیس از کار تعلیق شده‌اند تا به اتهام آنها در دادگاه رسیدگی شود.

ماجرا از این قرار است که حدود ساعت 5صبح روز حادثه، به مأموران پلیس تمپ‌تاون خبر رسید که زن و مردی در مرکز هنر این شهر با هم درگیر شده‌اند. تیمی 3نفره از مأموران پلیس راهی محل حادثه شدند و وقتی به آنجا رسیدند با زوج جوانی روبه‌رو شدند که می‌گفتند هیچ مشکلی بین آنها نیست و مشاجره آنها کاملا عادی و معمولی بوده است. مأموران با بررسی مدارک مرد جوان متوجه شدند که نام وی با عنوان فردی بی‌خانمان ثبت شده و وی تحت حمایت خدمات اجتماعی قرار دارد. او و همسرش به مأموران پلیس گفتند که هیچ مشکلی بین‌شان نیست و ماجرا تمام‌شده است و قصد دارند محل را ترک کنند اما یکی از مأموران از پشت بی‌سیم شروع به استعلام گرفتن برای بازداشت مرد جوان کرد و همین باعث شد که مرد جوان از ترس دستگیری فرار کند. او با عکس‌العملی سریع از نرده‌ها بالا رفت و وارد دریاچه مصنوعی که در محوطه مرکز هنر بود شد. این در حالی بود که تصور نمی‌کرد که دریاچه عمیق است و همانطور که در دریاچه پیش می‌‌رفت ناگهان زیر پایش خالی و در آب غوطه‌ور شد. مرد بی‌خانمان در آب دست و پا می‌زد و فریاد زنان درخواست کمک می‌کرد. او می‌گفت:‌ لطفا به من کمک کنید. لطفا.. لطفا.. لطفا... دارم غرق می‌شوم. اما یکی از افسران با خونسردی پاسخ داد: نه، تو غرق نمی‌شوی. دروغ می‌گویی. بعد به او گفت که بهتر است خودت را روی آب نگه داری، چون کسی قرار نیست به‌دنبال تو بیاید.

مرد بی‌خانمان اما به اعماق آب فرو می‌رفت و دوباره به سطح آب می‌آمد. همسرش که با دیدن این صحنه به وحشت افتاده بود تلاش کرد برای نجات او وارد دریاچه شود اما افسران پلیس به او اجازه ندادند و دستور دادند که آرام و منتظر باشد تا آتش‌نشانی برسد و همسرش را از دریاچه بیرون بکشد. با این حال این اتفاق هرگز رخ نداد و ساعتی بعد و با حضور تیم‌های نجات، جسد بی‌جان مرد بی‌خانمان از دریاچه خارج شد.

این حادثه و انتشار فیلم‌های دوربین مداربسته که همه این اتفاق را ضبط کرده بودند باعث خشم مردم شد و درنهایت پلیس اعلام کرد که هر سه مأمور از کار تعلیق شده‌‌اند تا به پرونده آنها رسیدگی شود. این در حالی است که مقامات پلیس می‌گویند که افسران در زمینه امداد و نجات در آب آموزش نمی‌بینند و پروتکل صحیح تماس با آتش‌نشانی است. با این حال برخی حقوقدانان معتقدند که خونسردی مأموران پلیس در صحنه غرق شدن مرد بی‌خانمان قطعا سهل‌انگاری است و باید هر سه  افسر خطاکار مجازات شوند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۵۶۳۳۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان