//
کدخبر: ۳۳۸۵۸۱ //
به دنبال بارش شدید؛

یخبندان در استان اردبیل/دمای هوا به منفی ۲۲ درجه رسید

براساس گزارش سازمان هواشناسی با حاکمیت هوای سرد در استان اردبیل دمای فرودگاه به منفی 22 و شهرستان خلخال به منفی 18 درجه رسید.

یخبندان در استان اردبیل/دمای هوا به منفی 22 درجه رسید
به گزارش فرتاک نیوز،

سیاوش محمدی، مدیرکل هواشناسی استان اردبیل به تشریح آخرین وضعیت نقشه‌های هواشناسی در استان اردبیل پرداخت و اظهار کرد: بررسی آخرین نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد جوی نسبتاً پایدار تا روز سه شنبه در غالب مناطق استان حاکم خواهد بود.

وی افزود: آسمان استان در این مدت صاف تا نیمه ابری توأم با هوای سرد زمستانه و وزش باد جنوبی پیش بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل از کولاک برف و احتمال رخداد بهمن در جاده‌های استان خبر داد و گفت: با توجه به وزش باد جنوبی که طی روزهای یکشنبه و دوشنبه تشدید می‌گردد، در نواحی برف گیر استان رخداد کولاک برف و لغزندگی جاده‌ها و وقوع بهمن دور از انتظار نخواهد بود.

محمدی به کاهش قابل توجه دما در استان طی ساعات شب اشاره کرد و ادامه داد: تا روز یکشنبه هفته آینده در غالب نواحی مرکزی و جنوبی استان یخبندان در بیشتر ساعات شبانه روز تداوم می‌یابد اما از روز دوشنبه بیشینه ی دما در نواحی مرکزی استان به بالای صفر درجه سلسیوس نیز خواهد رسید.

وی به شهروندان توصیه کرد با توجه به استقرار یخبندان قابل ملاحظه در اکثر نواحی استان طی ساعات شبانه و صبحگاهی، مدیریت مصرف حامل‌های انرژی به ویژه گاز، حفاظت از یخ زدگی کنتورهای آب و حفاظت از تجهیزات سیستم‌های آبیاری تحت فشار را در نظر بگیرند.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل به دمای هوا در نقاط مختلف استان نیز اشاره کرد و گفت: در شبانه روز گذشته فرودگاه اردبیل با دمای منفی 22 درجه سانتی گراد، شهرستان خلخال با منفی 18 درجه سانتی گراد و اردبیل با منفی 15 درجه سانتی گراد سردترین مناطق استان بودند.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: مهر
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۳۸۵۸۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان