//
کدخبر: ۳۳۶۹۷۵ //

اغفال و کلاهبرداری از پسران توسط دختر ۲۳ ساله با خواستگاری اینترنتی

رئیس پلیس فتا مازندران از شناسایی و دستگیری دختر ۲۳ ساله ای که با خواستگاری اینترنتی از پسران و اغفال آنها دست به کلاهبرداری زده بود، خبر داد.

اغفال و کلاهبرداری از پسران توسط دختر 23 ساله با خواستگاری اینترنتی
به گزارش فرتاک نیوز،

 به نقل از معاونت اجتماعی نیروی انتظامی مازندران، سرهنگ سامع خورشاد اظهار کرد: چند تن از شهروندان با مراجعه به پلیس فتا مدعی شدند در شبکه اجتماعی اینستاگرام با فردی آشنا شدند که آن دختر ضمن ابراز علاقه به بهانه ازدواج مبالغی از قربانیان قرض گرفته، اما پس از آن ارتباط خودش را قطع کرده است.

وی افزود: کارشناسان پلیس فتا با بررسی همه جوانب پرونده و بهره گیری از روش‌های علمی و تخصصی سایبری موفق شدند مجرم را در فضای مجازی شناسایی و با هماهنگی قضائی نامبرده  را دستگیر کنند.

رئیس پلیس فتا مازندران تصریح کرد: متهمه که دختری 23 ساله بود پس از دستگیری در ابتدا منکر هرگونه بزه ارتکابی شد و با سخنان گمراه کننده قصد فریب پلیس را داشت که با هوشیاری کارشناسان پلیس فتا و روبه‌رو شدن با ادله دیجیتال انکارناپذیر جمع‌آوری شده لب به سخن گشود و به کلاهبرداری ازحساب 6 نفر به مبلغ 5 میلیارد ریال اعتراف کرد.

وی با بیان اینکه در بسیاری از موارد هویت کاربران در فضای مجازی واقعی نیست و افراد کلاهبردار با هویت جعلی و در پوشش‌های مختلف فعالیت می‌کنند، توصیه کرد: کاربران در هنگام فعالیت در شبکه‌های اجتماعی از اعتماد به افراد ناشناس خودداری کنند و اطلاعات خصوصی و هویتی خود را در اختیار آنها قرار ندهند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۳۶۹۷۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان