//
کدخبر: ۳۳۶۶۹۱ //

سرقت ۱۰میلیاردی از ۱۵خانه

تعقیب و گریز میان پلیس و راننده پژوپارس با دستگیری راننده فراری و کشف راز سرقت 10میلیارد تومانی از 15خانه در تهران خاتمه یافت.

 سرقت 10میلیاردی از 15خانه
به گزارش فرتاک نیوز،

از مدتی قبل مأموران پلیس آگاهی تهران در جریان فعالیت باندی قرار گرفتند که با شناسایی آپارتمان‌هایی در طبقات اول یا دوم ساختمان‌های مسکونی، وارد آنجا شده و دست به سرقت اموال باارزش داخل خانه‌ها می‌زدند.

تحقیقات اولیه از این حکایت داشت که اعضای این باند با پرسه‌زدن در خیابان‌های مرکز تهران، ابتدا خانه‌هایی را که فاقد ایمنی لازم بودند و کسی در آنها حضور نداشت شناسایی کرده و بعد با شکستن قفل در یا از طریق تراس وارد خانه شده و اقدام به سرقت طلاها و اموال باارزش می‌کردند.

کارآگاهان که بررسی‌های گسترده‌ای را برای شناسایی این باند آغاز کرده بودند در جریان بررسی دوربین‌های مداربسته متوجه شدند که سارقان سرقت‌هایشان را با استفاده از 2خودروی پژو و تیبا انجام می‌دهند اما وقتی شماره پلاک این خودروها بررسی شد، معلوم شد که دزدان برای اینکه شناسایی نشوند از پلاک‌های جعلی استفاده می‌کردند. آنها هر شب که راهی سرقت می‌شدند، پلاک جعلی را روی خودروی خود نصب می‌کردند و همین مسئله باعث شده بود که شناسایی آنها با مشکل روبه‌رو شود.

 

تعقیب و گریز 

در حالی ‌که تحقیقات برای شناسایی اعضای این باند ادامه داشت، چند روز پیش مأموران گشت کلانتری137 تهران به یک پژوپارس سفیدرنگ در یکی از خیابان‌ها مشکوک شدند. آنها شماره پلاک این خودرو را بررسی کردند اما پلاک جعلی بود. در این شرایط مأموران به راننده دستور ایست دادند اما او پایش را روی گاز گذاشت و فرار کرد. عملیات تعقیب متهم فراری شروع شد و مأموران بعد از یک تعقیب و گریز طولانی موفق شدند با شلیک گلوله، خودرو را متوقف و راننده را دستگیر کنند. در بازرسی داخل خودرو لوازمی به ‌دست آمد که از آنها برای سرقت از منازل استفاده می‌شد و این یعنی راننده پژو، سارق منزل بود. در این شرایط وی برای ادامه تحقیقات در اختیار مأموران اداره هفدهم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت و بازجویی از او آغاز شد. 

سردار علیرضا لطفی، رئیس پلیس آگاهی تهران با بیان این خبر گفت: متهم در جریان بازجویی چاره‌ای جز اعتراف به سرقت سریالی از خانه‌ها در مرکز تهران ندید. او اعتراف کرد که با همدستی 3نفر از دوستانش تاکنون به 15خانه در پایتخت دستبرد زده که در ادامه این خانه‌ها شناسایی شدند و معلوم شد ارزش اموال به‌سرقت‌رفته از آنها، جمعا 10میلیارد تومان است.

لطفی ادامه داد: متهم دستگیرشده اعتراف کرد که در ساعات اولیه شب با پرسه‌زنی در محدوده‌های مرکزی شهر و انتخاب منازلی که فاقد ایمنی کافی بودند وارد ساختمان شده و پس از سرقت طلا، وجه نقد، ارز و اموال باارزش، آنها را بین خودشان تقسیم می‌کردند.به‌گفته رئیس پلیس آگاهی تهران، برای متهم قرار قانونی صادر شده و تحقیقات برای دستگیری همدستان او ادامه دارد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۳۶۶۹۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان