//
کدخبر: ۳۲۶۵۸۴ //

پرده برداری از سرنوشت تلخ یک خانواده!

توموری که درسرمردجوان بود بالاخره او را به کما برد تا با اهدای عضو او بیماران نیازمند فرصت تازه ای برای ادامه زندگی پیدا کنند.

پرده برداری از سرنوشت تلخ یک خانواده!
به گزارش فرتاک نیوز،

اهدای عضو مردجوان خبرساز شد. اهدای عضو مردجوان جان چندبیمار نیازمند را از مرگ حتمی نجات داد. اهدای عضو مردجوان پس از اعلام رضایت خانواده او انجام شد. اهدای عضو مردجوان در بیمارستان سینای تهران رخ داد . با اهدای عضو مردجوان نام او به عنوان یک انسان قهرمان برای همیشه در خاطره ها ثبت شد.محمدمهدی نظری 35 سال داشت و تمره ازدواجش یک پسر 2 ساله به نام محمدرضا و یک دختر 7 ساله به نام یاسمین بود. ده سال پیش بود که به تشخیص پزشکان توموری درسرش پیدا کرده بود. مردجوان در این سالها زیرنظر پزشکان بود اما ماجرای بیماری اش از سه ماه پیش متفاوت شد.

هادی برادر محمدرضا می گوید: سه ماه پیش بود که  تومور داخل سر برادرم پیشرفت کرد و کارش به بیمارستان کشید. او را به بیمارستان میلا منتقل کردیم تا طبق نظر پزشکان او را تحت عمل جراحی قرار دهند.

به این ترتیب بود که محمدمهدی تحت عمل جراحی قرار گرفت و خانواده اش امیدوار بودند او دوباره سلامتی اش را به دست آورد. هادی برادر محمدمهدی می گوید:

اهدای عضو

پس از اینکه عمل جراحی برادرم تماس شد او را به شهرمان زنجان بازگرداندیم. تا یک روز خوب بود اما دوباره حالش بد شد و او را به بیمارستان ولی عصر(عج) رساندیم. برادرم یک شب در این بیمارستان بود اما پزشکان گفنند او را باید به بیمارستان موسوی منتقل کنیم .

محمدمهدی به بیمارستان موسوی زنجان منتقل شد و تحت نظر قرار گرفت این درحالی بود که خانواده اش امیدوار بودند دوباره سلامتی اش را به دست بیاورد. اما پزشکان گفتند که تومور داخل سر مردجوان کار دستش داد و او دچار مرگ مغزی شده است.

با اعلام مرگ مغزی مردجوان، پزشکان به خانواده اش پیشنهاد دادند اعضای بدنش را به بیماران نیازمند اهدا کنند.

هادی می گوید:  برادرم چند سال قبل کارت اهدای عضو را گرفته بود، وقتی پزشکان گفتند بهتر است اعضای بدنش را اهدا کنیم  ماجرا را با  پدر ومادرم و همسر برادرم درمیان گذاشتیم.آنها هم وقتی مطئن شدند دیگر برادرم به زندگی باز نمی گردد رضایت خود را اعلام کردند.

دکتر ساناز دهقانی رئیس واحد فراهم آوری اعضای پیوندی بیمارستان سینا در این باره می گوید:

با اعلام رضایت اولیای دوم ، بیمار مرگ مغزی از بیمارستان موسوی زنجان به بیمارستان سینا منتقل شد.

وی ادامه داد: با تلاش پزشکان قلب و کبد و کلیه ها و نسوج به بیماران نیازمند اهدا شد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۲۶۵۸۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان