//
کدخبر: ۳۱۲۸۱۴ //

حریق کارگاه طلاسازی در اصفهان مهار شد

رئیس اداره ارتباطات آتش نشانی اصفهان با اشاره به حریق کارگاه طلاسازی در میدان امام علی(ع) بازار مجلسی اصفهان گفت: وجود مواد قابل اشتعال و سقف قدیمی و چوبی و متصل به مغازه‌های مجاور می‌توانست فاجعه‌ای کم نظیر را در مجاورت بازار بزرگ اصفهان رقم بزند.

حریق کارگاه طلاسازی در اصفهان مهار شد
به گزارش فرتاک نیوز،

فرهاد کاوه آهنگران امروز با اشاره به فوت کارگری پس از سقوط در چاه ۲۰ متری اظهار داشت: در ساعت ۱۱ و ۲۵ دقیقه امروز یک مورد سقوط کارگر حدود ۲۵ ساله تبعه افغان واقع در روستای دشتی (شرق اصفهان) داخل چاه ۲۰ متری  به سامانه ۱۲۵ سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان اطلاع داده شد.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: بلافاصله آتش‌نشانان از ایستگاه شماره ۲۳ شهرک شهید کشوری و ۵ خیابان سلمان فارسی به محل حادثه اعزام شدند. 

وی افزود: کارگر مذکور که در اثر شدت جراحت و به تائید اورژانس جان سپرده بود را از چاه خارج کرده و تحویل عوامل اورژانس شهر و نیروی انتظامی دادند.

کاوه آهنگران با اشاره به حریق کارگاه طلاسازی در میدان امام علی(ع) بازار مجلسی اصفهان بیان کرد: ساعت ۱۹ روز گذشته یک مورد حریق کارگاه طلاسازی به سازمان آتش‌نشانی اعلام شد که بلافاصله ایستگاه‌های ۹ ، ۴ و ۱۷ به محل حادثه اعزام شدند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه سرعت عمل خوب و به موقع آتش‌نشانان مانع از بروز یک حریق سنگین شد، عنوان کرد: وجود چندین کپسول ۱۱ کیلویی گاز مایع و اسید و دیگر مواد قابل اشتعال و از همه مهم‌تر سقف قدیمی و چوبی و متصل به مغازه‌های مجاور می‌توانست فاجعه‌ای کم نظیر را در مجاورت بازار بزرگ اصفهان رقم بزند.

وی بیان کرد: ایثارگری آتش‌نشان و ورود بدون ترس به داخل این کارگاه و حضور و اطفای سریع حریق که در نوع خود کم نظیر بود، سبب رفع خطری بزرگ شد.

کاوه آهنگران خاطرنشان کرد: در این محل خطرناک که وجود سیلندرهای گاز مایع و کپسول‌های اکسیژن در مجاورت حریق قرار داشت، با توجه به توصیه‌های مکرر توسط سازمان آتش‌نشانی اصفهان مردم بسیاری در محیط خطر تجمع کردند که بدون توجه به احتمال انفجار در محل با خیال راحت مشغول نظاره حریق بودند و مرتباً آتش‎‌نشانان از طریق بلندگوهای خودروی آتش نشانی تذکر می‌دادند و کسی توجه نمی‌کرد.

رئیس اداره ارتباطات آتش نشانی اصفهان با تأکید بر اینکه تجمع مردم مانع امدادرسانی آتش‌نشانان می‌شود، گفت: ایجاد ترافیک، مفقود شدن تجهیزات، ایجاد مزاحمت برای امدادرسانی، احتمال انفجار و آسیب به مردم و احتمال ترکیدن لوله آب و ضربه شدید به مردمی که در حال فیلمبرداری هستند، از مشکلات تجمع مردم در حوادث است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۱۲۸۱۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان