//
کدخبر: ۳۱۱۸۴۵ //

«شپشی» دستگیر شد و اعتراف کرد!

سارق معروف به «شپش» که با هوشیاری نیروهای گشت نامحسوس کلانتری شفای مشهد دستگیر شده است، به سرقت باتری خودروهای پراید اعتراف کرد.

«شپشی» دستگیر شد و اعتراف کرد!
به گزارش فرتاک نیوز،

این سارق شب‌رو، اواخر هفته گذشته در بولوار عبدالمطلب مشهد هنگامی به دام افتاد که نیروهای انتظامی با صدور دستوری ویژه از سوی سرگرد علی امارلو (رئیس کلانتری) درحال گشت زنی های نامحسوس در حوزه استحفاظی خود بودند که ناگهان جوانی را پشت درختان خیابان مشاهده کردند.

آن جوان که کیسه ای در دست داشت با دیدن نیروهای انتظامی پا به فرار گذاشت اما بعد از طی مسافتی کوتاه دستگیر شد. ماموران حین بازرسی، از پشت درختان باتری سرقت شده یک پراید را پیدا کردند و سارق جوان را به کلانتری انتقال دادند.

این جوان سابقه دار که در دایره تجسس مورد بازجویی های فنی قرار گرفته بود، به سرقت بیش از 10 باتری از خودروهای پراید اعتراف کرد.

اسمت چیست؟

هـ - غ ولی در میان دوستانم به «شپش» معروفم!

چرا به این نام معروفی؟

زمانی که در خانه ها و پاتوق های حاشیه شهر زندگی می کردم گاهی وقت ها هفته ها و ماه ها می گذشت و من به حمام نمی رفتم به طوری که سرم شپش می گرفت. دوستانم وقتی شپش های روی سرم را می دیدند، دوره ام می کردند و به من می خندیدند و بدین ترتیب به تدریج این نام‌ را بر من نهادند!

از این که شپش صدایت می زدند، ناراحت نمی شدی؟

خیر اتفاقا از این که در میان خلافکاران اسم در کرده بودم، خوشحال می شدم!

چند سال داری؟

۳۶ سال

جرمت چیست؟

سرقت

چقدر سواد داری؟

تا پنجم ابتدایی درس خواندم .

چرا ادامه تحصیل ندادی؟

من جزو دانش آموزان ضعیف مدرسه بودم و از لحاظ ذهنی توانایی و کشش درس خواندن را نداشتم و سرانجام به دلیل رفتارهایم و نزاع و درگیری که در مدرسه با معلمان و دانش آموزان داشتم، از مدرسه اخراج شدم .

چرا تصور می کنی توانایی ذهنی برای درس خواندن نداشتی؟

بچه که بودم از بالای درخت توت افتادم و جمجمه ام شکست. مدت ها در بیمارستان بستری بودم و در کما به سر می بردم و درحالی که خانواده ام از من قطع امید کرده بودند، در کمال ناباوری زنده ماندم. درآن حادثه سرم آسیب شدیدی دید و شاید به آن دلیل، از لحاظ ذهنی دچار مشکل شدم.

به کاری مشغول هستی؟

خیر بیکارم

چند خواهر و برادر داری؟

سه خواهردارم و تنها برادرم را در کودکی از دست دادم.

پدر و مادرت در قید حیات هستند؟

از وضعیت حیات مادرم هیچ اطلاعی ندارم و واقعا نمی دانم از دنیا رفته یا زنده است ! برای آخرین بار در ۲۰ سالگی او را دیدم. بعد از این که پدرم به جرم حمل مواد مخدر به حبس ابد محکوم و راهی زندان شد، مادرم از او طلاق گرفت و مجدد ازدواج کرد و بدین ترتیب برای همیشه ما را ترک کرد.

پس از این که پدرت به زندان افتاد تو و خواهرانت چه سرنوشتی پیدا کردید؟

دو خواهر بزرگ ترم اعتیاد به مواد مخدر داشتند و با فروش بخشی از وسایل منزل قصد داشتند کار پدرم ( خرید و فروش مواد مخدر) را ادامه دهند اما موفق نشدند. یکی از خواهرانم پس از مدتی توسط ماموران مبارزه با مواد مخدر دستگیر و راهی زندان شد و خواهر دیگرم نیز به تدریج کارتن خواب شد. من نیز مدتی از خواهر کوچک ترم مراقبت کردم اما پس از مدتی او نیز راهی بهزیستی شد و من در منزلی مجردی در حاشیه شهر ساکن شدم.

از دوران کودکی و نوجوانی ات چه چیزهایی به خاطر می آوری؟

روزهای سختی را در آن دوران سپری کردم. من ساقی پدرم بودم و پدرم از همان کودکی خلافکاری و فروش مواد مخدر را به ما می آموخت. او با هر بهانه کوچکی کتکمان می زد و می گفت اگر توسط ماموران دستگیر شدید، حق ندارید اعتراف کنید و نامی از من ببرید. من و خواهران بزرگ ترم به بهانه دوچرخه سواری از خانه خارج می شدیم و در حین بازی های کودکانه در محله مان مواد مخدر می فروختیم و هر چه دست لاف می کردیم بی کم و کاست به پدرم تحویل می دادیم!

اکنون از وضعیت خواهرانت مطلعی؟

خیر تنها می دانم یکی از خواهرانم که کارتن خواب است با مردی غریبه در قسمت بار کامیون در یکی از شهرک های حاشیه ای شهر زندگی می کند!

شغل پدرت چه بود؟

در ابتدا جاروبافی می کرد اما پس از آن که معتاد شد به کار خلاف رو آورد.

تلخ ترین خاطره دوران کودکی ات را به خاطر داری؟

کودکی من پر از خاطرات تلخ و وحشتناک است اما تلخ ترین آن مربوط به زمانی است که پدرم شکنجه مان می کرد. او روی دیوار میخ بزرگی نصب کرده بود و وقتی ما خطایی مرتکب می شدیم ما را با لباس از آن آویزان می کرد. آن لحظات تلخ ترین وسخت ترین لحظاتی بود که در آن دوران تجربه می کردم. خیلی می ترسیدم و با گریه به پدرم التماس می کردم که من را پایین بیاورد!

یعنی پدرت را دوست نداشتی؟

خیر از او متنفر بودم، او بیش از هر چیز به ما دروغگویی و فریبکاری را می آموخت.

فکر می کنی این رفتار های خشونت آمیز پدرت چه تاثیری بر رفتارهایت گذاشته؟

این خشونت ها تاثیر بسیار بدی بر روحیه ام می گذاشت به طوری که من از همان کودکی بسیار خشن بودم و خیلی وقت ها حیوان آزاری می کردم مثلا یکی از تفریحاتم این بود که گربه های ولگرد را در حیاط خانه مان حلق آویز می کردم!

ارتباطت با مادرت چگونه بود؟

وقتی کودک بودم ارتباط خوبی داشتم اما هنگامی که به سن نوجوانی رسیدم، مادرم نیز به مواد مخدر اعتیاد پیدا کرد و او هم مانند پدرم سنگدل و بی‌رحم شد!

اعتیاد داری؟

بله از ۲۰ سالگی مصرف مواد مخدر را آغاز کردم البته من از کودکی با مواد مخدر آشنا شدم و چندین بار به صورت تفریحی یا از سر کنجکاوی مواد مخدر استعمال کردم.

چطور به مصرف مواد مخدر رو آوردی؟

بعد از این که پدرم به زندان افتاد، سر از پاتوق ها و منازل مجردی حاشیه شهر درآوردم و در کنار رفقایم مصرف مواد مخدر را آغاز کردم .

هم اکنون چه چیزی استعمال می کنی؟

روزی ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار تومان شیشه و کریستال مصرف می کنم.

تا به حال سعی در ترک مواد مخدر داشتی؟

خیر

اولین بار کی مرتکب سرقت شدی؟ من از کودکی سرقت می کردم زمانی که به مدرسه می رفتم از داخل کیف همکلاسی هایم خوراکی و پول هایشان را می دزدیدم تا این که به خاطر همین رفتارهایم از مدرسه اخراج شدم.

خلاف را از کجا آغاز کردی؟

کار خلاف را از کودکی با خرید و فروش مواد مخدر آغاز کردم، به گونه ای که وقتی تنها۱۱ سال داشتم، من و خواهر بزرگ ترم مواد را داخل کفش یا جورابمان جاساز می کردیم و در محله مان می فروختیم.

بزرگ ترین آرزوی دوران کودکی ات چه بود و دوست داشتی چه کاره شوی؟

بزرگ ترین آرزوی کودکی ام این بود که روزی مغازه پرنده فروشی داشته باشم!

چرا؟

وقتی خیلی کوچک بودم، پدرم بیکار بود و مادرم در خانه های مردم کارگری و نظافت می کرد تا هزینه های زندگی مان را تامین کند و گاهی وقت ها نیز من و خواهر کوچک ترم‌ را با خودش می برد. من از دیدن زندگی لوکس و مرفه برخی از افراد متمولی که مادرم در خانه آن ها کارگری می کرد لذت می بردم. خیلی وقت ها یواشکی به داخل اتاق کودکانشان می رفتم و با حسرت اسباب بازی هایشان را تماشا می کردم. روزی در منزل یکی از این خانواده ها یک جفت مرغ عشق دیدم. در عالم بچگی با گریه، التماس می کردم من هم از این پرنده ها می خواهم. صاحبخانه دلش برایم سوخت و مبلغی پول به مادرم داد تا برای من یک پرنده بخرد اما وقتی به خانه بازگشتیم آن‌پول خرج مواد پدرم شد. با این که وقتی بزرگ تر شدم برای خودم یک جفت مرغ عشق خریدم اما حسرت آن پرنده ها بر دلم ماند!

آیا خدمت سربازی را گذرانده ای؟

خیر.

سابقه کیفری داری؟

بله بیش از پنج سابقه کیفری دارم .

تحت عنوان چه جرایمی؟

خرید و فروش مواد مخدر، سرقت و شرب خمر و نزاع و درگیری.

انگیزه اولیه و اصلی شما از انجام این جرایم چه بوده است؟

خرید و فروش مواد مخدر و سرقت را با انگیزه تامین هزینه های مواد مخدر انجام دادم اما در خصوص پرونده های متعدد نزاع و درگیری، باید بگویم که من از دوران نوجوانی به احساسات و حقوق دیگران کاملا بی تفاوت بودم و همیشه مستبدانه و سنگدلانه با دیگران برخورد می کردم. اعتقادم این است که همیشه حق با من است و هر آن چه را که می خواهم باید انجام شود. گاهی وقت ها حس می کردم اگر فحش بدهم، کتک کاری کنم یا وسیله ای را بشکنم، احساس آرامش می کنم. نمی دانم گاهی فکر می کنم ارواح شیطانی من را تسخیر کرده اند و برخی کارهایم دست خودم نیست!

چرا پس از آزادی از زندان دوباره مرتکب جرم می شدی؟

پس از آزادی از زندان مجدد مصرف مواد مخدر را آغاز می کردم و برای تامین هزینه های مواد مخدر چاره ای جز انجام کار خلاف نداشتم.

آیا قبل از دستگیری از عمل خود پشیمان شده ای یا از ارتکاب جرم احساس گناه داشته ای؟

خیر به هیچ عنوان!

نگاهت به آینده چیست؟

هیچ تصوری از آینده ندارم. همین که امروز بتوانم گلیم خودم را از آب بیرون بکشم برایم کافی است!

آیا اکنون احساس خوشبختی می کنی؟

خیر درست از همان زمان که پدرم من را به میخ روی دیوار آویزان کرد، فهمیدم باید با خوشبختی خداحافظی کنم!

یعنی خودت را در سرنوشت پیش آمده مقصر نمی دانی؟

خودم هم مقصر هستم اما اگر در خانواده دیگری به دنیا می آمدم شاید سرنوشت دیگری داشتم.

اگر به گذشته برگردی چه مسیری را در زندگی ات انتخاب می کنی؟

دیگر به سراغ مواد و شیشه نمی روم.

ازدواج کردی؟

بله دوبار ازدواج کردم که هر دو به طلاق منجر شد. بار اول وقتی ۲۵ سال داشتم، عاشق شدم و به واسطه یک دوستی خیابانی ازدواج کردم که پس از مدت کوتاهی به طلاق منجر شد و برای دومین بار در ۲۹ سالگی به صورت موقت ازدواج کردم که آن هم به جدایی ختم شد.

فرزند هم داری؟

از ازدواج اولم یک فرزند دختر دارم که در بهزیستی به سر می برد.

دخترت چند سال دارد؟

فکر می کنم اکنون دیگر ۱۰ ساله است.

به ملاقات دخترت در بهزیستی هم می روی؟

خیر مدت هاست که او را ندیده ام.

در بخشی از سخنانت به این نکته اشاره کردی که دخترت در بهزیستی به سر می برد و مدت هاست که او را ملاقات نکردی، به عنوان آخرین سوال می خواهم بدانم آیا دلت برای تنها فرزندت که احتمالا چشم به راه پدرش است، تنگ نشده؟

متهم در پاسخ به این سوال آهی از سر افسوس کشید و در حالی که به فکر فرورفته بود، سکوت کرد و دیگر سخنی نگفت.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۱۱۸۴۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان