//
کدخبر: ۳۰۴۰۱۷ //

کلاهبرداری به بهانه برنده شدن در مسابقات رادیویی

رئیس پلیس فتا استان زنجان گفت: فردی که به بهانه برنده شدن در مسابقات رادیویی پس از اخذ اطلاعات کارت حساب بانکی و رمز یک‌بار مصرف افراد، اقدام به کلاهبرداری از آنها کرده بود، دستگیر شد.

کلاهبرداری به بهانه برنده شدن در مسابقات رادیویی

سرهنگ محمدعلی آدینه‌لو در گفت‌وگو با خبرنگار، در رابطه با شگرد جدید کلاهبرداران در استان، اظهار کرد: یکی از شهروندان زنجانی با مراجعه به پلیس فتا مدعی شد، اخیرا شخص ناشناسی به بهانه برنده شدن خودرو، با وی تماس تلفنی برقرار کرده و با اقدامات فریبنده از وی کلاهبرداری کرده است.

به گزارش فرتاک نیوز،وی افزود: در تحقیقات صورت گرفته، مشخص شد کلاهبردار با استفاده از ترفندهای فریبنده، مال‌باخته را متقاعد به ارائه اطلاعات کارت بانکی جهت واریز هزینه نقل و انتقال خودرو کرده به‌طوری‌که فرد کلاهبردار به محض دریافت رمز پویا کارت بانکی از سوی قربانی، مبالغی را از حساب بانکی وی برداشت می‌کند.

این مقام انتظامی تصریح کرد: در بررسی‌های فنی و پلیسی، متهم به هویت‌ معلوم در یکی از استان‌‎های همجوار مورد شناسایی قرار گرفت و با هماهنگی مراجع قضائی به همراه تجهیزات و ادله‌های دیجیتالی به پلیس فتا استان زنجان معرفی شد.

رئیس پلیس فتا استان در رابطه با اظهارات مجرم، ادامه داد: متهم در تحقیقات اولیه منکر بزه ارتکابی شد، ولی پس از مواجه شدن با مستندات، ضمن اعتراف به جرم خود، اعلام کرد که از طریق تماس تلفنی با افراد با بهانه برنده شدن خودرو با چرب زبانی و پس از دریافت اطلاعات کارت بانکی و رمز یک‌بار مصرف آن‌ها، در فرصت مناسب اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب بانکی آنان می‌کردم.

آدینه‌لو با بیان اینکه برای بهره‌مندی از جوایز مسابقات و قرعه‌کشی‌ها، نیاز به واریز وجه نیست، به شهروندان توصیه کرد: شهروندان فریب این‌گونه کلاهبرداران تلفنی را نخورند و از ارائه اطلاعات هویتی و حساب بانکی به افراد ناشناس و غریبه خودداری کنند.

وی خاطرنشان کرد: شهروندان در صورت مواجهه با موارد مجرمانه می‌توانند موضوع را از طریق 110 یا سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ثبت گزارش مردمی با ما در میان بگذارند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۰۴۰۱۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان