//
کدخبر: ۲۷۶۶۸۶ //

کلاهبرداری اینترنتی به بهانه جمع آوری نذورات

رئیس پلیس فتا استان در خصوص کلاهبرداری اینترنتی به بهانه جمع آوری نذورات ماه محرم به شهروندان هشدار داد

 کلاهبرداری اینترنتی به بهانه جمع آوری نذورات

سرهنگ محمد اقبالی اظهار کرد: با فرارسیدن ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان مجرمان سایبری در فضای مجازی با سوء استفاده از اعتقاد و علاقه مردم مومن کشور با عنوان جمع آوری نذورات ماه محرم اقدام به سرقت اطلاعات کارت بانکی شهروندان کرده و پس در اختیار داشتن این اطلاعات حساب شهروندان را خالی می کنند، که از شهروندان تقاضا داریم تا نذورات و کمک های خودشان را از طریق مبادی مورد تایید پرداخت کنند.

به گزارش فرتاک نیوز،وی در خصوص شیوه عملکردی این کلاهبرداران گفت: این افراد به انگیزه کلاهبرداری از کاربران، با ایجاد یک سایت و صفحه جعلی پرداخت وجوه، ضمن دریافت کمک های مردمی، اطلاعات کارت بانکی شهروندان را سرقت کرده و حسابشان را خالی می کنند.

سرهنگ اقبالی در ادامه با اشاره به کلاهبردارنی که با اجاره کارت های بانکی افراد نا آگاه اقدام به کلاهبرداری می کنند، افزود: شهروندان به هیچ وجه کارت بانکی خود را در اختیار دیگران قرار ندهند چرا که در صورت سوء استفاده از عابر بانک آن ها عواقب جبران ناپذیری در انتظار آنها خواهد بود.

رئیس پلیس فتا استان البرز در پایان از شهروندان درخواست کرد در صورت مشاهده موارد مشکوک موضوع را از طریق سایت رسمی پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir به ماموران اعلام کنند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۷۶۶۸۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان