//
کدخبر: ۳۰۲۱۵۱ //

هشدار پلیس درباره کلاهبرداران اینترنتی

رئیس پلیس فتای استان زنجان گفت: زنجانی‌ها در هنگام خریدهای حضوری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی رمز کارت بانکی خود را وارد کنند و در اختیار سایر افراد قرار ندهند و در خریدهای اینترنتی به سایت‌های دارای نماد الکترونیکی مراجعه کنند.

هشدار پلیس درباره کلاهبرداران اینترنتی

سرهنگ محمدعلی آدینه‌لو در گفت‌وگو با خبرنگار، در رابطه با خرید مطمئن در ایام پایانی سال، اظهار کرد: شهروندان زنجانی در خریدهای حضوری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی رمز کارت بانکی خود را وارد کنند و به هیچ عنوان رمز کارت بانکی خود را در اختیار فروشندگان قرار ندهند، زیرا امکان کپی از کارت بانکی و برداشت از حساب وجود دارد.

وی با اشاره به افزایش خریدهای اینترنتی در دوران شیوع بیماری کرونا، افزود: افراد فقط خریدهای خود را از سایت‌های معتبر دارای نماد اعتماد الکترونیکی (e - nemad) تهیه کنند و با توجه به افزایش فروشگاه‌های آنلاین در شبکه‌های مجازی اعم از اینستاگرام، تلگرام و غیره بسیار مراقب دام‌های پهن شده کلاه‌برداران باشند.

این مسئول با تاکید بر اینکه هم‌وطنان به پیامک‌ها و پیام‌هایی تحت عنوان برنده شدن در مسابقه و غیره توجه نکنند، زیرا با وارد شدن به لینک، افراد را به سمت صفحات جعلی و فیشینگ انتقال می‌دهند، اظهار کرد: شهروندان بسیار مراقب ارزهای دیجیتال باشند و اطلاعات خود را در این زمینه بالا ببرند.

به گزارش فرتاک نیوز،رئیس پلیس فتای استان زنجان خاطرنشان کرد: شهروندان توصیه‌های پلیس فتا را جدی بگیرند و در صورت داشتن هرگونه شکایت، مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir لینک مرکز فوریت‌های سایبری گزارش کنند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۰۲۱۵۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان