//
کدخبر: ۳۰۱۵۶۳ //

عامل تهدید و اخاذی در فضای مجازی دستگیر شد

رئیس پلیس فتا استان هرمزگان از دستگیری عامل تهدید و اخاذی در فضای مجازی خبر داد.


عامل تهدید و اخاذی در فضای مجازی دستگیر شد

 سرگرد احسان بهمنی صبح امروز (۱۳ اسفندماه) در تشریح این خبر اظهار کرد: در پی شکایت شخصی مبنی بر اخاذی و تهدید به انتشار تصاویر خصوصی اش در واتس‌اپ پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: شاکیه به علت عدم وفاداری همسرش و دوستی های مجازی او، از طریق اینستاگرام با خانمی به ظاهر تحصیلکرده در حوزه روانشناسی آشنا و پس از مدتی چت و گفتگو پیرامون وضعیت زندگی خود، از طریق واتس‌اَپ عکس‌های شخصی و فیلم های خصوصی خود را برای او ارسال می‌کند که سرانجام شخص خود را پسر معرفی و با تهدید به انتشار تصاویر خصوصی شاکیه درخواست ۲۵ میلیون تومان پول نقد می کند.

به گزارش فرتاک نیوز،رئیس پلیس فتا استان بیان کرد: طی تحقیقات فنی و بررسی های انجام شده متهم شناسایی و مأموران این پلیس ضمن هماهنگی با مقام قضائی با تشکیل اکیپی به محل مورد نظر اعزام و در یک عملیات غافلگیرانه متهم را دستگیر و به پلیس فتا انتقال دادند.

این مسئول انتظامی عنوان کرد: متهم پس از رو به رو شدن با ادله و مستندات به جرم خود اعتراف که در این رابطه متهم جهت سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد.

سرگرد بهمنی با اشاره به اینکه هرگونه مزاحمت و جعل عنوان در فضای مجازی جرم محسوب می شود و کاربران حتماً قبل از هر فعالیتی در فضای مجازی قانون جرایم رایانه ای را مطالعه کنند، خاطرنشان کرد: پلیس فتا آمادگی مقابله با جرایم رایانه ای را دارد و از عموم مردم درخواست داریم در صورت مواجهه با موارد مشابه و سایر جرایم رایانه ای مراتب را سریعاً از طریق وب سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش تماس های مردمی گزارش کنند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۳۰۱۵۶۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان