//
کدخبر: ۲۹۳۷۴۷ //

ماجرای کشف جسد در فرحزاد چه بود؟

دادگاه رسیدگی به پرونده مرگ مشکوک یک تبعه خارجی در فرحزاد، در دادگاه کیفری یک استان تهران برگزار شد.

ماجرای کشف جسد در فرحزاد چه بود؟

شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران در دی ماه 99 شاهد رسیدگی به پرونده ای بود که دو سال پیش در چنین روزهایی بسیار خبرساز شده بود. پرونده ای که چگونگی مرگ یک زن که از اتباع خارجی بوده هم چنان در آن به عنوان یک معما باقی مانده است و سوالات زیادی در ذهن ایجاد می کند که از جمله مهم ترین آن ها این است که چه کسی با ضربه چاقو به گردن او منجر به مرگش شده است؟

معاون قوه قضائیه درخواست دیه دارد

قاضی زالی در ابتدای جلسه با بیان این که فارغ از نتیجه دادگاه اولیای دم کبیر مقتول نسبت به متهم گذشت کرده اند اما معاون قوه قضائیه به ولایت قانونی از سوی اولیای دم صغیر مطالبه دیه کرده است لذا خطاب به نماینده دادستان اعلام می شود که کیفرخواست خود را نسبت به جنبه عمومی جرم قرائت کنند.

فرهاد متهم به مباشرت در قتل عمد است

نماینده دادستان سپس با حضور در جایگاه اعلام کرد: فرهاد، 37 ساله، که از اتباع خارجی است با توجه به گزارش مامورین انتظامی، شکایت اولیه اولیای دم، نظریات پزشکی قانونی، اقرار در تحقیقات مقدماتی مبنی بر وارد کردن صدمات با سلاح سرد به همسر خود، متهم به مباشرت در قتل عمد مرحومه است.

موکل من منکر ضرب و شتم همسرش نیست

پس از قرائت کیفرخواست، وکیل فرهاد با حضور در جایگاه گفت: موکل من منکر این نیست که همسر خود را مورد ضرب و شتم قرار داده است اما بر این باور است علت اصلی مرگ خودزنی همسرش بوده و طبق عرف کشور خود و اعتقاداتی که دارد به علت این که همسر او با افراد متعددی رابطه نامشروع داشته است این را حق خود دانسته که او را به قتل برساند.

همسرم روابط نامشروع داشت

پس از دفاعیات وکیل، فرهاد در جایگاه حاضر شد و در دفاع از خود و در خصوص جزئیات این پرونده اذعان کرد: همسر من قبل از این که به ایران سفر کنیم نیز روابط نامشروع داشت و تصور می کردم اگر به ایران بیاییم و از محل سکونت قبلی خود دور شویم همه چیز حل خواهد شد اما زمانی که به ایران آمدیم او بدتر شد و روابط نامشروع خود را ادامه داد.

به گزارش فرتاک نیوز،او افزود: او شب ها به من قرص می داد تا به خواب بروم و برخی افراد را به داخل خانه می آورد و با آن ها رابطه داشت. من در افغانستان با چشمان خودم روابط نامشروع او را دیده بودم اما زمانی که به ایران آمدیم فقط دختر من شاهد چنین اتفاقی بوده است و من خودم در ایران این اتفاق را ندیدم. من از او بچه شیرخواره داشته و امید داشتم که همه چیز درست خواهد شد.

همسرم خودزنی کرده است

فرهاد در خصوص روز حادثه خاطرنشان کرد: این در اعتقادات من است که زن شوهردار نباید با مرد غریبه رابطه داشته باشد. من منکر این نیستم که آن روز او را مورد ضرب و شتم قرار داده ام در گذشته نیز به این علت او را زده بودم. آن روز او را با چاقو زدم و چاقو نیز متعلق به من است اما آن ضربه ای که به گردن او زده شد و منجر به مرگ او شد را او خود به گردنش وارد کرد و بر اثر خودزنی جان خود را از دست داد. من از او شکایت کرده بودم و 3 ماه قبل از روز حادثه نیز در دادگاه اقرار کرده بود که با یک مرد رابطه داشته است. همیشه امیدوار بودم روابط خود را به خاطر زندگی مان قطع کند اما این گونه نشد. دست راست من فلج است و توان آن چنانی نیز نداشتم. من بخاطر اعتقادات و مواردی که پدر و مادرم به ما یاد داده بودند او را مورد ضرب و شتم قرار دادم.

عصبانی بودی؟

در این لحظه قاضی از او پرسید تو اگر مدعی هستی که به علت اعتقادات دینی و باورهایت او را مورد ضرب و شتم قرار داده ای پس به چه علت این همه فاصله میان روز اقرار او و روز قتل بوجود آمد؟ آیا از روی عصبانیت او را به قتل رساندی؟ از کل اعتقادات دینی که داری فقط همین یک مورد را انجام می دهی؟

فرهاد در ادامه گفت: من روی او غیرت داشتم. او 30 ساله بود و مسیرهای مختلفی را امتحان کردم تا زندگی ما حفظ شود اما هیچکدام به نتیجه ختم نشد و من آن روز نیز به هیچ وجه قصد قتل او را نداشتم و اصلا ضربه ای به گردن او وارد نکردم. هیچ گاه به صورت جدی و به قصد قتل او را مورد ضرب و شتم قرار ندادم. من زندگی خود را دوست داشتم و از همسرم بچه داشتم.

قاضی پس از شنیدن اظهارات وکیل و متهم در ساعت 12 ظهر ختم جلسه را اعلام کرد و عنوان کرد پس از بررسی شواهد و قرائن و گزارش پزشکی قانونی حکم دادگاه ابلاغ خواهد شد.

 

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۹۳۷۴۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان