//
کدخبر: ۲۸۷۱۳۴ //

۲ کشته و ۲۵ مجروح در بارندگی روزهای اخیر

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه گفت: در اثر بارش های چند روز گذشته و عدم رعایت مقررات و اصول ایمنی در جاده لغزنده از سوی برخی از رانندگان تعداد 19 فقره تصادف در محورهای مواصلاتی استان رخ داد.

2 کشته و 25 مجروح در بارندگی روزهای اخیر

 " سرهنگ محمد حیدری " اظهار داشت: در چند روز گذشته که بارش ها در سطح استان وجود داشت و موجب لغزندگی راه ها شده بود متأسفانه به علت عدم رعایت مقررات و اصول ایمنی در جاده لغزنده از سوی برخی از رانندگان تعداد 19 فقره تصادف به وقوع پیوسته که منجر به فوت 2 نفر و مصدوم شدن 25 نفر گردیده است که نامساعد بودن شرایط جوی در بیشتر این تصادفات نقش داشته است.   

به گزارش فرتاک نیوز؛ رئیس پلیس راه استان تصریح کرد: زمان رانندگی اصطکاک لاستیک ها با سطح آسفالت به ویژه در روزهای اول بارندگی کاهش می یابد, زیرا مخلوطی از گل و لای و آلودگی های موجود در سطح سواره رو مانند روغن ریخته شده در زمان های قبل سبب لغزنده شدن معابر می گردد و ممکن است سوانح خطرناک وجبران ناپذیری را برای رانندگان بی احتیاط به وجود آورد.

این مقام مسئول اظهار داشت: برای جلوگیری از سرخوردن در جاده های لغزنده بایستی با رعایت سرعت مطمئنه و افزایش فاصله طولی با خودروی جلویی حرکت کرده و از عجله و شتاب پرهیز نمود.   

 سرهنگ حیدری ادامه داد: لاستیک تنها وسیله تماس خودرو با جاده است و شرایط آنها برای وجود داشتن اصطکاک در آب و هوای بارانی بسیار مهم است. اگرسطح لاستیک ها صاف یا عمق آج آنها کمتر از 2 میلی متر باشد باعث تشدید لغزش خودرو در سطح راه می گردد.

وی عنوان کرد: باید قبل از حرکت نسبت به کنترل برف پاکن ها, مقدار آب مخزن شیشه شور, چراغ ها, سیستم ترمز و بخاری اقدام نموده و در صورت داشتن نقص ابتدا آن را برطرف و سپس اقدام به رانندگی کرد.  

رئیس پلیس راه استان در پایان گفت: رانندگی در زمان بارش باران مهارت بیشتری می خواهد چرا که جاده های لغزنده یکی از عوامل مهم وقوع تصادفات محسوب می شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۸۷۱۳۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان