//
کدخبر: ۲۷۱۱۹۸ //

شنا در محدوده‌های ممنوعه استان تهران جان ۳ نفر را گرفت

مدیر دفتر بهره برداری از تاسیسات آبی و برقابی شرکت آب منطقه ای تهران گفت: روز گذشته سه جوان بر اثر شنا در کانال آبیاری و سد و رودخانه های استان تهران جان خود را از دست دادند.

شنا در محدوده‌های ممنوعه استان تهران جان ۳ نفر را گرفت
به گزارش فرتاک نیوز،

محمد شهریاری روز شنبه اظهار داشت: یک نفر در سد لتیان، یک نفر در رودخانه جاجرود و یک نفر در شبکه آبیاری و زهکشی دشت ورامین غرق شدند.

وی افزود: نیروهای گشتی شرکت آب منطقه ای روز گذشته به جوانانی که قصد شناکردن در شبکه آبیاری ورامین را داشت هشدار داده بودند.

مدیر دفتر بهره برداری از تاسیسات آبی و برقابی شرکت آب منطقه ای تهران با بیان اینکه  مردم هشدار ها و علایم شنا ممنوع را جدی بگیرند گفت: در مناطق و محدوده های شنا ممنوع تابلوها و بنرهای هشدار نصب شده است که بی توجهی به این علائم ها حادثه می آفریند.

وی از مردم درخواست کرد: با وجود گرمی هوا و وسوسه شدن برای آبتنی، به جد از شنا کردن در تاسیسات آبی و رودخانه های این استان اجتناب کنید زیرا این مکان ها مناسب برای تفریح و شنا نیست.

شهریاری خاطر نشان کرد: دریاچه سدها به خاطر نوسانات دمایی و لایه بندی حرارتی در عمق های پایین ،جریان های زیرسطحی، باتلاقی بودن کف و بستر سواحل دریاچه بدلیل نشست رسوبات ، در وضعیت ناشناخته قرار دارند و برخلاف ظاهر آرام دریاچه و مخزن سدها، شرایط در داخل آب به مراتب بسیار خطرناک تر از دریاهای مواج می باشد.

از ابتدای امسال تا پایان خرداد ۹ نفر در کانال ها و سدهای تحت پوشش این شرکت غرق شده اند که با درنظر گرفتن غرق شدگان در رودخانه کرج این آمار به بیش از  ۲۰ نفر می رسد.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۷۱۱۹۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان