//
کدخبر: ۲۵۷۲۴۱ //

مرد سنگدل دست به جنایتی هولناک زد

تحقیقات پلیس درباره مرگ 3پسربچه به همراه عمه‌شان در آتش‌سوزی در خانه‌ای در خراسان شمالی نشان داد که آنها قربانی یک جنایت شده‌اند. مظنون اصلی این پرونده مردی است که براساس شواهد به‌دست آمده از سوی پلیس احتمالا با انگیزه انتقام‌جویی دست به این جنایت زده است.

مرد سنگدل دست به جنایتی هولناک زد
به گزارش فرتاک نیوز،

تحقیقات پلیس درباره مرگ 3پسربچه به همراه عمه‌شان در آتش‌سوزی در خانه‌ای در خراسان شمالی نشان داد که آنها قربانی یک جنایت شده‌اند. مظنون اصلی این پرونده مردی است که براساس شواهد به‌دست آمده از سوی پلیس احتمالا با انگیزه انتقام‌جویی دست به این جنایت زده است.

اواخر بهمن سال گذشته به‌دنبال وقوع آتش‌سوزی در طبقه اول ساختمانی 2طبقه در شهرستان اسفراین، مأموران پلیس و آتش‌نشانان راهی محل حادثه شدند. آنها در داخل خانه با اجساد 3پسربچه و زنی جوان روبه‌رو شدند که بررسی‌ها نشان می‌داد 3پسربچه همگی برادر بودند و زن جوان نیز عمه آنها بود. از سوی دیگر آثار سوختگی و آتش‌سوزی در داخل خانه مشاهده می‌شد و بررسی‌های اولیه از این حکایت داشت که حادثه به‌دلیل نشت گاز رخ داده است.

یکی از همسایه‌ها در تشریح این حادثه گفت: پسربچه‌های فوت شده 11ساله، 7‌ساله و 3ساله هستند. سال گذشته بود که آنها مادرشان را در حادثه تصادف از دست دادند. این درحالی بود که کار پدرشان در یکی از استان‌های جنوب شرقی و او مجبور بود که خانه‌شان را هرچند روز یک‌بار ترک کند و به محل کارش برود. وی ادامه داد: پس از فوت مادر خانواده، نگهداری از بچه‌ها برای پدرشان سخت بود. خصوصا اینکه وی می‌بایست مدام در سفر باشد. برای همین بود بچه‌ها را نزد خواهرش که زنی تنها و مجرد بود برده و او از آنها مراقبت می‌کرد. مرد همسایه‌ افزود: شب قبل من و همسرم در خانه بودیم. ما مستأجر پدربزرگ قربانیان هستیم و در طبقه بالای خانه آنها زندگی می‌کنیم. آن شب ناگهان صدای شبیه صدای انفجار آمد. احساس کردم که صدا از پشت‌بام آمده و چون نمی‌توانستم راه بروم و از طرفی می‌ترسیدم همسرم را تنها به پشت‌بام بفرستم، برای همین با پلیس تماس گرفتم. دقایقی بعد مأموران آمدند و به پشت‌بام رفتند و آنجا را گشتند اما چیز مشکوکی نبود. آن شب خوابیدیم و صبح برای انجام کاری خانه را ترک کردم. وقتی به خانه برگشتم، متوجه بوی عجیبی شدم. بویی شبیه سوختن پارچه. بو آنقدر شدید بود که من و همسرم را آزار می‌داد و به‌نظر می‌رسید از طبقه پایین می‌آید. برای همین با یکی از اقوام قربانیان که در این حوالی زندگی می‌کند تماس گرفتم و وقتی آن مرد آمد، به داخل حیاط رفت و شیشه پنجره را شکست تا ببیند ماجرا چیست و همان لحظه دود زیادی از داخل خانه بیرون زد. دود آنقدر غلیظ بود که داخل خانه چیزی پیدا نبود. پس از آن هرچه بچه‌ها و عمه آنها را صدا زدیم، جوابی نشنیدیم و ماجرا را به پلیس و آتش‌نشانی اطلاع دادیم و وقتی آنها آمدند با اجساد قربانیان روبه‌رو شدند.

در بررسی‌های اولیه معلوم شد هر 4قربانی از ساعت‌‌‌ها قبل جانشان را از دست داده‌‌اند و به‌نظر می‌رسید که حادثه انفجار و آتش‌سوزی به‌دلیل نشت گاز بوده اما با این حال تحقیقات کارشناسان آتش‌نشانی برای کشف راز این حادثه ادامه یافت.

جنایت هولناک

کارشناسان پس از بررسی‌های دقیق و تخصصی اعلام کردند که آتش‌سوزی عمدی بوده و زمانی که قربانیان در خواب بوده‌اند، فردی خانه را آتش‌ زده و آنها را به قتل رسانده است. از آن زمان تیمی از کارآگاهان جنایی وارد عمل شدند و تحقیقات برای شناسایی عامل جنایت آغاز شد. مأموران در نخستین اقدام با پدر بچه‌ها (قربانیان) تماس گرفتند و او که پس از اطلاع از ماجرا به اسفراین برگشته بود، نخستین سرنخ‌‌ را در اختیار مأموران قرار داد. وی مدعی شد که از مدتی قبل از سوی مرد جوانی به نام هوشنگ تهدید می‌شده و احتمال دارد که این مرد در جنایت نقش داشته باشد. او توضیح داد: مدتی قبل با زن جوانی آشنا شدم و از او خوشم آمد. این زن از همسرش جدا شده بود و همسر سابق او کسی نبود جز هوشنگ. من قصد ازدواج با زن جوان را داشتم اما هوشنگ تهدیدم می‌کرد و می‌گفت که باید از زندگی وی بیرون بروم. او مدعی بود که هنوز به آن زن علاقه دارد و اگر از زندگی‌اش بیرون نروم از من انتقام می‌گیرد. با این حال به تهدیدهای او اهمیت ندادم و احتمال می‌دهم که او با کشتن بچه‌ها و خواهرم قصد انتقام‌جویی از من را داشته است.

انکار

با این اطلاعات دستور بازداشت هوشنگ صادر و وی از سوی پلیس دستگیر شد اما ادعا کرد که در این جنایت نقشی ندارد. در این شرایط بررسی‌های پلیسی برای به‌دست آمدن شواهد بیشتر علیه او ادامه یافت. کارآگاهان حتی در جریان تحقیقات متوجه شدند شبی که آتش‌سوزی مرگبار رخ داده بود، هوشنگ در جاده اسفراین به بجنورد با یک کامیون تصادف کرده بود. راننده کامیون پس از اینکه از سوی پلیس شناسایی شد در تحقیقات گفت: آن شب ناگهان متوجه شدم که یک خودروی سواری از پشت سر به کامیون من کوبید. وقتی پیاده شدم، راننده‌اش مدعی شد که قصد داشته خودکشی کند و به همین دلیل عمدا به ماشین من کوبیده است. او مضطرب بود و حتی مأموران پلیس‌راه هم متوجه این ماجرا شدند و در نهایت با رضایت من ماجرا خاتمه یافت.

اینکه متهم پس از آتش‌سوزی مرگبار قصد خودکشی داشته، فرضیه اینکه وی به‌خاطر عذاب وجدان پس از جنایت قصد داشته به زندگی خود پایان دهد را پررنگ می‌کرد اما وقتی مأموران از هوشنگ درباره آن شب پرسیدند، وی تصادف و ماجرای خودکشی را انکار کرد. حتی مأموران راننده کامیون را به اداره آگاهی احضار کردند و او هوشنگ را شناسایی کرد اما باز هم متهم منکر تصادف و جنایت شد.

در این شرایط وی بازداشت شد و روز گذشته محسن کریمی، دادستان عمومی و انقلاب اسفراین از ادامه تحقیقات از تنها متهم پرونده خبر داد. او گفت: پس از انجام تحقیقات تکمیلی بروز حریق عمدی و وقوع جنایت قطعی است و برای متهم به قتل نیز قرار بازداشت موقت صادر شده و تحقیقات تکمیلی درخصوص ماهیت و ابعاد مختلف این ماجرا کماکان ادامه دارد.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۵۷۲۴۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان