//
کدخبر: ۲۵۵۸۶۷ //

۱۱۰ رأس دام در اثر سیل و حمله گرگ در خراسان‌جنوبی تلف شدند

مدیر صندوق بیمه محصولات کشاورزی خراسان‌جنوبی از تلف شدن ۱۱۰ رأس دام در اثر سیل و حمله گرگ در شب گذشته در استان خبر داد و گفت: از این تعداد ۱۵ رأس در آرین‌شهر به‌علت سیل و ۹۵ رأس در سربیشه در حمله گرگ تلف شدند.

۱۱۰ رأس دام در اثر سیل و حمله گرگ در خراسان‌جنوبی تلف شدند
به گزارش فرتاک نیوز،

جواد غنچه امروز، اظهار داشت: خراسان‌جنوبی از نظر سطح باغ بیمه شده رتبه هفتم کشور و در بیمه دام نیز مقام سوم کشور را به خود اختصاص داده است.

وی از صدور ۴۹ هزار و ۶۶۰ فقره بیمه‌نامه از فروردین‌ماه سال گذشته تا فروردین‌ماه امسال در استان خراسان‌جنوبی خبر داد و بیان داشت: از این تعداد ۳۳ هزار و ۵۷۰ فقره بیمه‌نامه در حوزه باغی، ۹ هزار و ۲۴۰ فقره مربوط به بخش دام و چهار هزار و ۶۶۰ فقره بیمه‌نامه در بخش محصولات زراعی و سایر بوده است.

مدیر صندوق بیمه محصولات کشاورزی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در سال زراعی ۹۸-۹۷ حدود ۲۲ میلیارد تومان غرامت به کشاورزان خراسان‌جنوبی پرداخت شده، اضافه کرد: از این مقدار غرامت، ۱۷.۵ میلیارد تومان مربوط به بخش باغی، دو میلیارد تومان بخش دامی و دو میلیارد تومان نیز مربوط به بخش زراعی بوده است.

غنچه از تلف شدن ۱۱۰ رأس دام در اثر سیل و حمله گرگ در شب گذشته در استان خبر داد و مطرح کرد: از این تعداد ۱۵ رأس در آرین‌شهر به‌علت سیل و ۹۵ رأس در سربیشه در حمله گرگ تلف شدند.

وی با اعلام اینکه از ۹۵ رأس دام تلف شده در سربیشه تنها ۴۴ رأس دام بیمه بودند، اعلام کرد: ۱۵ میلیون تومان غرامت برای ۱۵ رأس دام تلف شده در سیل آرین‌شهر پرداخت خواهد شد.

مدیر صندوق بیمه محصولات کشاورزی خراسان‌جنوبی از خسارت وارد شده به باغات و محصولات زراعی فردوس طی بارندگی‌های روز گذشته خبر داد و افزود: در اثر بارش شدید تگرگ و طوفان در روز گذشته به یک هزار از باغات و محصولات زراعی شهرستان فردوس خسارت ۴۰  تا ۱۰۰ درصدی وارد شد.

غنچه خاطرنشان کرد: بیمه‌گزاران برای ثبت خسارات وارده به محصولات کشاورزی و دامی بیمه شده خود نیازی به مراجعه حضوری به دفاتر بیمه ندارند و می‌توانند با ورود به سامانه جامع صندوق بیمه کشاورزی و با ثبت اطلاعات هویتی خود در بخش ویژه مشتریان، خسارت وارده را ثبت و یا تلفنی اعلام کنند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: فارس
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۵۵۸۶۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان