//
کدخبر: ۲۵۲۴۶۱ //

امکان امدادرسانی به دامداران گرفتار در منطقه جازموریان وجود ندارد

فرماندار رودبار جنوب با اشاره به اینکه تعدادی از دامداران به تالاب جازموریان رفته بودند گفت: امکان دسترسی به این دامداران با توجه به شرایط جوی وجود ندارد.

 امکان امدادرسانی به دامداران گرفتار در منطقه جازموریان وجود ندارد
به گزارش فرتاک نیوز،

محمود قانعی‌فرد با اشاره به آخرین وضعیت سیلاب‌ها در این منطقه اظهار داشت: عمده خسارات سیلاب‌ها در این شهرستان در حوزه روستایی بوده است.

وی با عنوان اینکه سیلاب‌ها حدود 100 روستا را در این شهرستان درگیر کرده افزود: بخشی از این خسارات جزئی و بخشی کلی است.

فرماندار شهرستان رودبار جنوب با بیان اینکه در ساعات اولیه مجبور شدیم تعدادی از روستاها را خالی از سکنه کنیم گفت: مردم این مناطق را به صورت اضطراری به ارتفاعات برده، اسکان داده و تمام امکانات ر ادر ساعات اولیه در اختیار آنها گذاشتیم.

وی ادامه داد: در زهکلوت و در منطقه شهری 50 درصد آبگرفتکی منازل مسکونی، معابر و مغازه‌های سطح شهر را داشتیم که مردم را در ساعات اولیه به ارتفاعات بردیم.

قانعی‌فرد با بیان اینکه مشکل بعدی ما در حوزه راه‌های دسترسی بوده است گفت: راه ارتباطی "روبار به زهگلوت" و "زهکلوت به دلگان" مسدود و 12 پل تخریب و 11 آبنمای ما تقریبا تخریب شده است.

وی با اشاره به اینکه در حوزه رودبار به سمت زهکلوت پس از اینکه آب فروکش کرد جاده دسترسی به صورت موقت و از پایین‌دست بازگشایی شده است تا مردم تردد داشته باشند افزود: انجام کارهای اصولی برای این محور در آینده انجام می‌شود.

فرماندار شهرستان رودبار جنوب با عنوان اینکه از روز گذشته دو جلسه اضطراری داشتیم و تصمیمات مهمی اتخاذ شده است گفت: بخشی از این تصمیمات کوتاه مدت بوده و ظرف امروز و فردا عملیاتی می‌شود و بخشی نیازمند زمان است.

وی با بیان اینکه تعدادی از دامداران ما که به صورت فصلی به تالاب جازموریان رفتند گفت: تعدادی از این افراد تاکنون برگشت داده شده و امکان دسترسی به تعدادی از آنها با توجه به شرایط جوی وجود نداشته است.

قانعی‌فرد با اشاره به اینکه امکان پرواز و امداد هوایی به این افراد به‌دلیل شرایط جوی وجود نداشته افزود: امیدواریم با بهتر شدن شرایط جوی فردا به آنها امدادرسانی انجام شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۵۲۴۶۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان