//
کدخبر: ۲۴۱۸۰ //

۱۰۰ گواهینامه پایه ۱ باطل شد/ فروپاشی باند جعل گواهی عدم اعتیاد در دماوند

باند صدور جعل گواهی پزشکی عدم اعتیاد در دماوند فروپاشید.

به گزارش فرتاک نیوز،حسن ابراهیمی بسابی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان دماوند با اشاره به دستگیری تعدادی از اعضای باند جعل گواهی ترک اعتیاد در شهرستان دماوند اظهار کرد: یک باند جعل اسناد که اقدام به جعل تأیید گواهی پزشکی عدم اعتیاد در خصوص تمدید گواهینامه پایه یکم راهنمایی و رانندگی می‌کردند، شناسایی شدند که علاوه بر دستگیری تعدادی از این افراد، مابقی اعضای گروه نیز تحت تعقیب هستند.

وی افزود: این باند فعالیت گسترده‌ای در سطح کشور داشته است و افرادی که اعتیاد به مواد مخدر داشتند، برای اخذ گواهی به آن‌ها مراجعه می‌کردند و با پرداخت مبلغی، گواهی جعلی پزشکی دریافت می‌کردند.

دادستان عمومی و انقلاب اسلامی شهرستان دماوند با اعلام دستگیری افراد اصلی این باند، از زندانی شدن آن‌ها خبر داد و گفت: در اجرای روند دستگیری، مهرهای زیادی از بیمارستان، پزشکان و مراجع مرتبط از اماکن و منازل این باند فعال شناسایی و کشف شد.

ابراهیمی بسابی خاطرنشان کرد: مدت فعالیت باند مذکور در حال بررسی است ولی تاکنون بالغ‌بر ۱۰۰ نفر از افرادی که به آن‌ها مراجعه نموده و از گواهی جعلی استفاده کرده‌اند شناسایی شده و دستور ابطال گواهینامه آن‌ها صادر گردیده است.

وی با اشاره به بررسی بیشتر پرونده تأکید کرد: تحقیقاتی نیز با هدف روشن شدن پرونده در خصوص تبانی بیمارستان در حال بررسی است تا مشخص شود که آیا بیمارستان نیز در این خصوص نقشی داشته است یا خیر.

دادستان عمومی و انقلاب اسلامی شهرستان دماوند تصریح کرد: این افراد غیربومی بودند که در تهران فعالیت داشتند و تعدادی از آن‌ها نیز در دماوند مشغول فعالیت بودند که در سطح کشور فعالیت گسترده‌ای داشتند.

بسابی افزود: مجازات اعضای این باند سنگین است؛ ضمن این‌که اسناد و گواهی‌های صادر شده و خسارات وارد شده ناشی از این امر نیز باید توسط این افراد پرداخت شود؛ همچنین گواهینامه‌ها باید مستند شده و افرادی که از آن استفاده کردند، تحت تعقیب قرار می‌گیرند؛ مگر این‌که عدم اطلاع آن‌ها از موضوع ثابت شود.

وی خاطرنشان کرد: دارندگان این گواهینامه‌ها، در صورت همکاری می‌توانند از تخفیفات قانونی برخوردار شوند.

 

منبع: رکنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۴۱۸۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان