//
کدخبر: ۲۳۳۳۰۹ //

سرنوشت باورنکردنی زن و شوهر ایرانی در امریکا + عکس

گاردین در نوشتاری به مصائب ایرانی‌هایی پرداخته که به خاطر قانون مهاجرت ترامپ از خانواده‌هایشان دور افتاده‌اند.

untitled

به گزارش فرتاک نیوز؛ هدیه یزدان‌ستا زنی ایرانی است که هر روز ساعت ۵ صبح مجبور است وبسایت اداره ملی مهاجرت را چک کند تا بلکه خبری از پذیرش شوهرش محسن رحمانی برای ورود به خاک آمریکا ببیند؛ اما هر دفعه با جمله «پرونده شما در مرحله اداری می‌باشد» مواجه می‌شود. آنها سه سال است که از هم دور هستند و قانون جدید مهاجرت که دولت ترامپ در سال ۲۰۱۷ تصویب کرد آنها را از هم جدا کرده است. آنها به همین خاطر نمی‌توانند زندگی خود را شروع کنند.

محسن و هدیه تنها یک نمونه از هزاران ایرانی و البته اتباع کشورهای اسلامی دیگر هستند که به خاطر قانون مهاجرتی ترامپ با نابودی زندگی‌های خود مواجه‌اند. براساس آمارهای وزارت خارجه آمریکا از حدود ۵۷ هزار تبعه کشورهای اسلامی که درخواست بازنگری پرونده و استفاده از معافیت برای ورود به خاک آمریکا داده‌اند تنها ۲۳ درصد توانسته‌اند وارد این کشور شوند.

یک گروه که علیه این قانون ظالمانه در آمریکا کار حقوقی می‌کند درصدد شکایت از وزارت خارجه آمریکا است. آمارها نشان می‌دهد که تا پیش از روی کار آمدن ترامپ هرسال حدود ۷ هزار ویزا برای ایرانیان صادر می‌شد که این رقم اکنون به ۳ هزار ویزا رسیده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۳۳۳۰۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان