//
کدخبر: ۲۲۵۳۴۲ //

علوی: مردم کرد رفتار هواداران تراکتور را به پای آذربایجانی‌ها نمی‌نویسند

نماینده مردم سنندج در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اقدام هواداران تراکتورسازی در جریان بازی این تیم در لیگ برتر گفت: مردم کردستان شعارهای هنجارشکنانه یک اقلیت که احتمالا بستری بیگانه داشته است را به پای مردم آذربایجان نمی‌نویسند.

علوی: مردم کرد رفتار هواداران تراکتور را به پای آذربایجانی‌ها نمی‌نویسند
به گزارش فرتاک نیوز،

 سید احسن علوی در جلسه علنی امروز (دوشنبه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود اظهار کرد: طی روزهای اخیر متاسفانه زلزله بخشی از ایران را لرزاند. در این مخاطره چند هم‌وطن جان خود را از دست دادند. جا دارد از طرف مردم کرد با خانواده این عزیزان همدردی کنم. امیدوارم مسوولان با تمام توان به فکر جبران خسارت وارد شده باشند تا بخشی از دردهای این مردم تسکین یابد.

نماینده مردم سنندج در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جنجال هوداران تیم تراکتور سازی تبریز در جریان بازی این تیم در لیگ برتر گفت: شعارهای جنجال برانگیز در مسابقه فوتبال در شهر تبریز که دو هفته قبل اتفاق افتاد منجر به برافراشته شدن پرچم کشور دیگری به جای کشور خودمان شد. مردم کردستان اما هرگز فریادهای ساختارشکنانه یک اقلیت و محتملا با بستر بیگانگان را به حساب مردم آذربایجان نمی‌نویسند. گسیل گروه‌های امداد و ارسال پیام همدردی مردم کرد به هموطنان زلزله زده آذربایجانی موید ادعای فوق است.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی  خطاب به رئیس جمهور گفت: احتمالا در ادامه بازدیدهای ادواریتان به کردستان سفر خواهید کرد. پیشنهاد می کنم ضمن دیدار با مردم رنج کشیده وعده‌های انتخاباتی خود را مرور کرده و عملکرد دولت در تحقق آنها را مد نظر قرار دهید. شما از همان ابتدا با دادن وعده‌های بسیار دل و رای مردم کرد را به دست آوردید. وعده‌هایی مثل منشور حقوق شهروندی، شایسته سالاری، افزایش استفاده از نخبگان و گروه‌های مختلف مذهبی و قومی از جمله وعده‌های شما بوده است. اکنون بعد از شش سال از عمر دولتان ملاحظه کنید چه مقدار از این وعده‌ها عملیاتی شده است.

وی ادامه داد: چرا پس از شش سال یک کرد اهل سنت در کابینه دولت شما وجود ندارد و یا اصلا چرا چنین ایده‌ای از سوی شما مطرح نمی‌شود؟ چرا حتی در سطوح پایین‌تر مثلا معاونین وزیر شما از افراد مذکور استفاده نشده است؟ در این سال‌ها فقط یک معاون کرد وزیر آن هم در وزارتخانه غیر استراتژیک کار و تعاون داشتید که علیرغم عملکرد قابل دفاعش حضور او را تحمل نکردید.

نماینده مردم سنندج در مجلس شورای اسلامی ضمن انتقاد از ساختارهای که منجر به مهاجرت نخبگان می‌شود اظهار کرد: در حوزه انتخابیه این جانب جوانان پر استعداد و خلاقی وجود دارند اما آنها دیده نمی‌شوند. مثل آن نخبه اهل مریوان که مجبور شد وطن را ترک کند و بعدها مشاهد کردیم که او برجسته‌ترین مدال جهانی ریاضی را در کشور و دانشگاه خارجی کسب کرده است. چرا باید جوانان تحصیل کرده کرد به کولبری روی بیاورند؟

علوی با بیان این که فارغ التحصیلان با داشتن مدرک عالی کولبر شده‌اند تاکید کرد: هر روزه این فارغ التحصیلان به کوره راه‌های پر خطر و کوهستان‌های صعب العبور اضافه می‌شوند تا شاید لقمه نانی با هزار مشقت و با خطر از دست دادن جان بر سر سفره خانواده بیاورند. در هفته گذشته شش جوان دست به خودکشی زدند به راستی این تاوان اعتماد و صداقتی است که جوانان کرد باید بپردازند؟

نماینده سنندج ضمن انتقاد از عملکرد شش ساله دولت خطاب به رئیس جمهور گفت: آیا وقت آن نرسیده که حداقل در این دو سال باقی مانده به بخشی از وعده‌های پرطمراق خود عمل کنید؟ شما نمی‌توانید از زیر این وعده‌ها شانه خالی کنید. شما باید به مردم پاسخگو باشید. شاخص‌هایی چون فلاکت و فقر، عدم بهره‌مندی از سهم سرمایه گذاری خارجی، وضعیت نابسامان محیط کسب و کار، افزایش نرخ تورم و کاهش تسهیلات بانکی و نامشخص بودن تبدیل وضعیت کارکنان بیشتر ادارات کردستان از مسائل مهمی است که باید هر چه سریعتر پیگیری شود.

علوی در پایان خطاب به وزیر نفت از "کمبود قیر و تعطیلی پروژه‌های راه سازی" انتقاد کرد و در تذکری دیگر خطاب به وزیر نیرو گفت: سوء مدیریت در زمینه آب شرب منجر به اعتراضات شدید مردم کرد و انعکاس آن در رسانه‌های محلی شده است. هر روز موج جدیدی از اعتراضات به گوش می‌رسد و وضعیت آب شرب قصه‌ای پر غصه برای مردم درست کرده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۲۵۳۴۲ //
ارسال نظر
 
  • متعجب

    اینها زیاد با هم توفیری ندارن. اگر اونها هم تویه لیگ تیم داشتن تا الان چندین دور ه لیگ پرچم کردستان مستقل را در استادیوم شهدای کردستان برافراشته میکردن.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان