//
کدخبر: ۲۲۱۴۰۳ //

۱۹ پس لرزه پس از زلزله بستک رخ داد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: ۱۹ پس لرزه پس اززلزله پنج و شش دهم امواج درونی زمین (ریشتر) بستک در شعاع این شهرستان تا رویدر رخ داد.

۱۹ پس لرزه پس از زلزله بستک رخ داد
به گزارش فرتاک نیوز،

علیرضا صفا ایسینی  روز سه شنبه افزود: درپی زلزله عصر روز گذشته تیم های ارزیاب به منطقه اعزام شده و درحال برآورد خسارت هستند ولی آنچه بیش از همه خود نمایی می کند ترک خوردگی ناشی از این زلزله بزرگ بوده که بیشتر متوجه بافت قدیم وجدید بستک کرده است.

  وی ادامه داد: در جریان بازدید از مناطق زلزله زده بستک با اتفاق مسوولان بویژه فرماندار شهرستان، خوشبختانه کسی در این زلزله جان خود را از دست نداد ولی خسارت های مالی ناشی از فرو ریختن و ترک خوردگی دیوار و منزل داریم.

 مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان اظهار داشت: برای ایمنی بیشتر دوشنبه شب دستور تخلیه منازل بخش رویدار از توابع بندر خمیر نیز بدلیل زلزله ۴ ریشتری داده شد و مردم دراین شب در بیرون خانه بسر بردند تا کمتر دچار حوادث بعدی شوند.

صفا ایسینی یاد آور شد: زلزله ۵.۶ دهم ریشتری عصر دوشنبه کوخرد بستک در همه شهرهای هرمزگان احساس شد و دستور آماده باش به همه فرمانداریها داده شده تا دراین موقع حساس بتوانند آن را مدیریت کنند.  

وی تصریح کرد: پس از ارزیابی و بررسی کامل ، جزییات ازجمله خسارت های ناشی از این زلزله و پس لرزه های آن در اختیار رسانه برای اطلاع عموم قرار می گیرد.

۲ تیم ارزیاب به منطقه زلزله زده کوخرد هرمزگان اعزام شدند

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور نیز گفت: ۲ تیم ارزیاب به لمزان، کوخرد  بستک هرمزگاناعزام شده که بتوانند به مردم زلزله زده کمک کنند.

مرتضی سلیمی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به وقوع زمین لرزه ای به بزرگی ۵.۶ دهم در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) گفت: ساعت ۱۴ و ۲۸ دقیقه روزدوشنبه این زمین لرزه در عمق ۹.۸ کیلومتری زمین در لمزان، کوخرد-هرمزگان به وقوع پیوست.

وی افزود: بلافاصله پس از کسب خبر وقوع این زمین لرزه، ستاد بحران در مرکز کنترل و هدایت عملیات سازمان امداد و  نجات تشکیل شد و سپس با صدور دستور ستادی ۲ تیم ارزیاب جمعیت هلال احمر استان هرمزگان برای بررسی وضعیت به منطقه اعزام شدند.

زلزله کوخرد بستک صدمه جانی نداشت

مدیر روابط عمومی وامور بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با بیان اینکه این زلزله صدمه جانی نداشته، تصریح کرد: کوخرد بستک دارای یک باب مرکز جامع بهداشت و سلامت با پزشک مستقر است که تاکنون هیچ مراجعه‌ای در ارتباط بازلزله گزارش نشده است.

دکتر فاطمه نوروزیان افزود: دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان و شبکه بهداشت شهرستان بستک در آمادگی کامل هستند و بررسی وضعیت در روستاهای اطراف منطقه زلزله نیز ادامه دارد.

وی ادامه داد: طبق مصوبه ستاد مدیریت بحران لغو مرخصی همه پزشکان و کادر درمانی مناطق مشخص شده تا ۴۸ ساعت آینده،  ذخیره داروهای مورد نیاز برای مداوای مجروحان احتمالی، آماده باش یک تیم درمانی واکنش سریع برای حمایت درمانی احتمالی در بیمارستان بستک و آماده باش اورژانس پیش بیمارستانی در تمام پایگاهها انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین  آمادگی اتوبوس آمبولانس جهت اعزام در صورت لزوم، حضور آمبولانس هوایی در منطقه و اعزام تیم های ارزیاب به منطقه نیز از دیگر مصوبه های این نشست است.

موقعیت مرکز زمین زلزله در عرض  ۲۷.۵ شمالی و ۵۳ و ۹۷ شرقی ثبت شده، شهرستان بستک در ۲۲۰ کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان قرار دارد.

استان هرمزگان از جمله استانهای زلزله خیز کشور بوده و هرساله تا ۸۰۰ زلزله در مناطق مختلف استان رخ می دهد که تعداد کمی بالای پنج ریشتر و عمدتا زیر ۴ ریشتر است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۲۱۴۰۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان