//
کدخبر: ۱۲۲۰۲۷ //

کرمانشاه از ساعت ۲/۴۲ دقیقه تاکنون ۵ بار لرزید

تاکنون یک نفر سکته کرده و 12 نفر در جوانرود، 20 نفر در روانسر 22 نفر در ثلاث‌باباجانی و چهار نفر در کوزران مجروح شده‌اند و بعداز پس لرزه 5/9 ریشتر تاکنون نیز چهار پس‌لرزه سه تا چهار ریشتری اتفاق افتاده و مردم کرمانشاه در پارک‌ها شب را به صبح خواهند رساند.

کرمانشاه از ساعت 2/42 دقیقه تاکنون 5 بار لرزید
به گزارش فرتاک نیوز،

 زمین لرزه به قدرت 5/9 ریشتر ساعت 2/43 دقیقه و 53 ثانیه کرمانشاه را لرزاند و کانون زمین لرزه در جنوب تازه‌آباد ثلاث‌باباجانی در عمق هشت کیلومتری زمین بوده است.

هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه در این باره  گفت: تاکنون هیچ تلافات جانی نداشته‌ایم و همه در حال آماده باش هستند و تاکنون خساراتی گزارش نشده است.

او افزود: پس لرزه‌ها از سال آینده است و گروه‌های امدادگر هم آماده‌اند تا در صورت نیاز به منطقه اعزام شوند تا اگر نیاز باشد به یاری هم‌وطنان بشتابند .

استاندار کرمانشاه گفت: مردم شهرستان سرپل‌ذهاب، شهرستان ثلاث باباجانی، شهر تازه‌آباد، شهرستان دالاهو، منطقه ریجاب و شهر کرمانشاه در پارک‌ها بسر می‌برند.

بازوند ادامه داد: مردم کرمانشاه هوشیار باشند و استرس هم به خودشان راه ندید مشکل خاصی وجود ندارد.

فروزی رئیس مرکز زلزله‌نگاری استان کرمانشاه نیز گفت: 12 کیلومتری جنوبی تازه‌آباد رخ داده است و بزرگی آن در شبکه خبر 6/2 ریشتر اعلام کرده‌اند که شدت آن 5/9 ریشتر در عمق هشت کیلومتری بوده  که به علت شدت این زلزله کرمانشاه  لرزید.

او افزود: بزرگی در همان کانون محاسبه می‌شود و استان‌های همجوار  آذربایجان‌غربی و کردستان هم شدت زلزله را احساس کرده‌اند.

رئیس مرکز زلزله‌نگاری استان کرمانشاه گفت: زلزله قوی دیگر اتفاق نخواهد افتاد و این پس لرزه‌ها برای منطقه که کانون آن است رخ داد.

محمودیان مدیرکل بحران استانداری کرمانشاه گفت: این زلزله در تمام استان کرمانشاه احساس شد و مردم در استان‌های همجوار ایلام و لرستان نیز این زلزله را احساس کرده‌اند و هشت تییم امداد به منطقه اعزام شده‌اند و فرمانداران منطقه آماده باش هستند.

او افزود: 28 تن در ثلاث باباجانی، جوانرود و گوزران  زخمی داشته است و 10 نفر روستایی هستند و مابقی در شهرها بوده و تاکنون هم از لحاظ فوتی هم گزارشی دریافت نشده است.

مدیرکل بحران استانداری کرمانشاه گفت: 28 نفر مجروح تاکنون داشته‌ایم که همه آنان سرپایی مداوا شده‌اند.

خدادادیان فرماندار ثلاث‌باباجانی گفت: تا این لحظه برای شهر ثلاث باباجانی مشکلی پیش نیامده است و گروه‌های امداد به مناطق روستایی اعزام شده‌اند.

او افزود: بیشتر مصدومین ناشی از این زلزله از مناطق شهری هستند که در حین فرار و شکستن شیشه مجروح شده‌اند و همه آنان در بیمارستان سرپایی مداوا شده‌اند.

جمالی فرماندار سرپل‌ذهاب نیز گفت: تاکنون شهرستان سرپل‌ذهاب هفت مصدوم داشته است که یک نفر از ناحیه پیشانی آسیب دیده  و 5 نفر دیگر آن از ناحیه مچ پا و دست آسیب دیده‌اند و مصدومین سرپایی مداوا شده‌اند و فقط دو منطقه برق آن قطع شده  که برق این مناطق هم  در حال وصل می‌باشد.

او افزود: ریزش آوار در سرپل‌ذهاب نداشته‌ایم هرچند که زمین لرزه 10 ثانیه شهر سرپل‌ذهاب را لرزاند و تاکنون خساراتی به ما اعلام نشده است.

گفتنی است تاکنون یک نفر سکته کرده و 12 نفر در جوانرود، 20 نفر در روانسر 22 نفر  در ثلاث‌باباجانی و  چهار نفر در کوزران مجروح شده‌اند و بعداز پس لرزه 5/9 ریشتر تاکنون نیز چهار پس‌لرزه سه تا چهار ریشتری اتفاق افتاده و  مردم کرمانشاه در پارک‌ها شب را به صبح خواهند رساند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۲۲۰۲۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان