//
کدخبر: ۲۰۳۶۵۲ //

قتل، فرار و تولد دوباره با بخشش

قتل، فرار و تولد دوباره با بخشش
به گزارش فرتاک نیوز،

مرد اصفهانی که ندانسته 3 سال به یک قاتل فراری اهل اسفراین با کار در کارگاهش پناه داده بود با کمک 700 میلیون تومانی خودش او را از پای چوبه دار نجات داد و تولدی دوباره به او بخشید. به گزارش خبرنگار ما، 30 تیر 1391 در یکی از میادین اسفراین قلب جوانی با چاقوی دوستش پاره شد و متهم به قتل تحت تعقیب قرار گرفت.

پسر ۱۴ ساله پس از قتل دوستش پا به فرار می گذارد اما پس از گذشت حدود 4 سال با پیگیری های مأموران قانون در تهران دستگیر می شود. او پس از دستگیری به دلیل داشتن سن کمتر از 18 سال در کانون اصلاح و تربیت نگهداری می شود اما از کانون فرار می کند. او این بار به اصفهان می گریزد و در یک کارگاه سنگ تراشی مشغول به کار اما دوباره با پیگیری های ماموران قانون دستگیر می شود.

متهم به قتل پس از دستگیری ماجرای روز قتل را این گونه روایت می کند: در روز حادثه به همراه دوستم در پارکی در اسفراین تفریح کردیم.

پس از آن هر یک با موتورسیکلت خود در خیابان های اسفراین به راه افتادیم. در این حین اتوبوسی که در خلاف جهت ما حرکت می کرد به سمت ما آمد و باعث عصبانیت دوستم شد.

او با توقف اتوبوس با راننده آن درگیر شد اما من دخالت کردم و از او خواستم که به این درگیری خاتمه بدهد ولی او به من سیلی زد و با درگیری به وجود آمده میان ما در حالی که تعادل روحی نداشتم چاقو را از جیب ام درآوردم و به او زدم اما نمی دانم به کجایش خورد و پس از آن پا به فرار گذاشتم. با اعترافات متهم به قتل و نبود ادله کافی مبنی بر ادعای او برای قتل در نبود هوشیاری، رأی غیابی دادگاه مبنی بر قتل عمد جوان اسفراینی با ضربه چاقو مورد تأیید قرار گرفت و حکم قصاص نفس صادر شد.

با درخواست خانواده مقتول برای اجرای حکم، اقدامات قانونی و روال قضایی برای اجرای این حکم آغاز شد اما همزمان اعضای شورای حل اختلاف، دادستان اسفراین و دیگر مقامات قضایی رایزنی های خود را برای بخشش متهم به قتل از سوی خانواده مقتول آغاز کردند.

با این وجود خانواده داغ دیده خواستار اجرای حکم بودند.

در این میان صاحب کارگاهی که متهم به قتل پس از متواری شدن به مدت ۳ سال در آن مشغول به کار بود وقتی متوجه ماجرا می شود به دلیل حسن خلق و رفتاری که متهم در مدت حضور در کارگاه او داشته است وارد عمل می شود تا بتواند کارگر سابقش را از پای چوبه دار نجات دهد.

او با کمک دادستانی اسفراین با خانواده داغ دیده شروع به گفت و گو می کند. چیزی تا روز اجرای حکم باقی نمی ماند که در نهایت خانواده مقتول با پیشنهاد خیر اصفهانی برای بخشش متهم به قتل موافقت می کنند و با دریافت 700 میلیون تومان از این مرد خیر راضی به بخشش می شوند تا متهم به قتل بالای چوبه دار نرود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۰۳۶۵۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان