//
کدخبر: ۱۹۳۰۵۴ //

دستگیری افراد سوءاستفاده کننده از دفترچه‌های درمانی

معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان قم از دستگیری افراد متعدد سوءاستفاده کننده از دفترچه‌های درمانی در قم خبر داد.

دستگیری افراد سوءاستفاده کننده از دفترچه‌های درمانی
به گزارش فرتاک نیوز،

علی اصغر سلطانی معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان قم از دستگیری افراد متعدد سوءاستفاده کننده از دفترچه‌های درمانی در قم خبر داد.

وی در رابطه با جزئیات این خبر اظهار کرد: برخی افراد با سوءاستفاده از دفترچه‌های درمانی، اقدام به تهیه دارو‌های کمیاب، خارجی و گران قیمت و خاص کرده و سپس دارو‌ها را در بازار آزاد به فروش رسانده یا به صورت قاچاق از کشور خارج می‌کردند.

این مقام قضایی اظهار کرد: اقدامات مجرمانه این افراد به نحوه خرید و فروش نسخه‌های سفید و یا اجاره دادن دفترچه بیمه و یا جعل دفترچه‌های درمانی و جعل مهر و دست خط پزشک، اخذ دستور خلاف واقع از پزشک یا جاعلین و تهیه دارو یا فروش نسخه تجویزی و فروش دارو خارج از شبکه می‌باشد که متخلفان با مراجعه به پزشک تعداد زیادی نسخه و تجویز یکسان دارو‌های گران قیمت را اخذ و با هماهنگی داروخانه‌های متخلف با پرداخت ۱۱۰ تا ۳۰ درصد قیمت اقدام به تهیه دارو و فروش آن می کردند.

وی بیان کرد: متهمان با این اقدامات مجرمانه هم به سلامت جامعه و هم به بیت المال خساراتی وارد می‌کردند که با انجام کار اطلاعاتی ۱۲ نفر از متهمین شناسایی و دستگیر شدند و درحال حاضر پرونده قضایی آنها در حال رسیدگی است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۹۳۰۵۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان