//
کدخبر: ۱۹۰۷۷۹ //

جزییات ۶ شگرد دزدان در متروی تهران / سارقان حتی پلیس هم می شوند

دزدان در نقش ها و سناریوهای مختلف در مترو تهران دست به سرقت می زنند که پلیس مترو آنها را تحت نظر دارد اما رعایت نکات هشداری در زمان استفاده از مترو می تواند در کاهش بروز جرائم نقش بسزایی داشته باشد.

جزییات 6 شگرد دزدان در متروی تهران / سارقان حتی پلیس هم می شوند
به گزارش فرتاک نیوز،

سرهنگ علی راقی رییس پلیس مترو تهران گفت: مترو تهران به عنوان یک شهر زیرزمینی است که برای ایمن سازی و برقراری سفری بی خطر باید نکاتی را رعایت کرد.

وی درخصوص ماموریت های پلیس مترو گفت: پلیس مترو به عنوان یکی از یگان های پلیس پایتخت مسئولیت برقراری نظم و امنیت و ایجاد بستری ایمن را بر عهده دارد که شهروندان با رعایت هشدارهایی می توانند در پیشگیری جرائم نقش بسزایی داشته باشند.

سرهنگ راقی در خصوص زمان هوشیاری مسافران در مترو گفت: مترو ساعت های شلوغ و پر ازدحامی دارد که این ساعات بیشتر در صبح و بعد از ظهرها است که مجرمان از این شلوغی و ازدحام برای نزدیک شدن به سوژه ها و سرقت استفاه می کنند که در تاکید می شود از این ازدحام ها فاصله گرفت و در صورت حضور در این شلوغی ها باید حواستان به اشیا،، کیف پول، کیف دستی، کول پشتی و وسایل داخل جیب تان باشد.

رییس پلیس مترو تهران ادامه داد: به لحاظ جلوگیری از سرقت و حفظ سلامت تاکید می شود در زمان استفاده از مترو و پله های برقی از هندزفری استفاده نشود چون باعث کاهش هوشیاری می شود و صدای محیط کمتر است و دزدان بیشتر از این افراد برای سرقت استفاده می کنند، چون در حین حرکت اگر تنه‌ای طمعه ها زده شود و کیف شان به سرقت برود دیرتر متوجه سرقت می شوند.

وی در خصوص دزدان نامرئی در مترو گفت: دستفروشان مترو امروزه به پدیده ای رایج شده اند که در سالن و قطار متروها اقدام به فروش اجناس می کنند که برخی از دزدان در نقش دستفروش و به صورت باندی با دستگاه کارت خوان در مترو شروع به دستفروشی می کنند و زمانیکه مسافران رمز کارت خود را برای پرداخت پول به آنها اعلام می کنند یکی دیگر از اعضای باند دزدان که در نزدیکی مسافر است رمز را برداشته و سپس در فرصتی مناسب و شلوغی مترو اقدام به سرقت کارت بانکی طعمه هایشان می کنند.

سرهنگ راقی درباره مدریت کردن سفرها افزود: بحث مهمی که از شهروندان تقاضا داریم آن را رعایت کنند، مدیریت در سفرها است که زمان های حرکت قطارها به صورت کامل در پیشتخوان های مترو مشخص شده و نمایش داده می شود که مسافران با رعایت مدیریت سفرها باعث کاهش ازدحام و دور ماندن از این محل باعث کاهش بروز جرایم و گرفتار نشدن در دام سارقان است.

وی ادامه داد: معمولا برخی افراد که متکدی نیستند و در نقش های فریبکارانه به مسافران مراجعه کرده و به بهانه اینکه کیف پولشان گم شده یا به سرقت رفته از مسافران در خواست پول می کنند که معمولا این افراد شیاد که از خصوصیات عاطفی مرد سو استفاده کرده و اقدام به کلاهبرداری می کنند که در صورت مشاهده این افراد، موضوع را به پلیس مترو گزارش کنید که صورت نیاز افراد به پول، پلیس آنها را به مرجع نیازمندی شان معرفی می کند که تاکید می کنم به هیچ از این درخواست ها پاسخ ندهید.

رییس پلیس مترو تهران عنوان کرد: افرادی در نقش مامورهای نظامی و ارگان های مختلف به مسافران نزدیک شده و آنها را به محل هایی کشانده و در ادامه در نقش مامور اقدام به زورگیری و سرقت می کنند که از مردم تقاضا می شود که هیچ همکاری با این افراد نداشته باشند و در صورت مراجعه این ماموران قلابی، ماجرا را به پلیس مترو که در همه ایستگاه ها حضور دارند مطرح کنند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: رکنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۹۰۷۷۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان