//
کدخبر: ۱۲۵۳۱۶ //

گوش مالی نوجوانی که منجر به قتل شد + جزئیات

سه سرنشین خودروی پژو ۲۰۶ با سرنشینان یک کامیون درگیر شده اند. پسر ۱۸ ساله و دوستش که سوار کامیون بودند با ضربات چاقو مجروح شده و به بیمارستان شهدای تجریش منتقل شدند.

به گزارش فرتاک نیوز،

سه سرنشین خودروی پژو ۲۰۶  با سرنشینان یک کامیون درگیر شده اند. پسر ۱۸ ساله و دوستش که سوار کامیون بودند با ضربات چاقو مجروح شده و به بیمارستان شهدای تجریش منتقل شدند. تلاش برای نجات دو پسر جوان ادامه داشت که یکی از آن ها در این حادثه دچار مرگ مغزی شد. خانواده این پسر به اهدای عضو رضایت دادند.

به دنبال مرگ این جوان موضوع این جنایت به بازپرس کشیک قتل دادسرای امور جنایی تهران و تیم تحقیق اعلام شد. در تحقیقات صورت گرفته شماره پلاک خودروی ۲۰۶ به دست آمد. در استعلام شماره پلاک مشخص شد که خودرو متعلق به زن جوانی است.

با به دست آمدن هویت صاحب خودرو، کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی پایتخت وارد عمل شدند. صاحب خودرو ۲۰۶ در تحقیقات گفت: خودرو برای من است، اما همسرم از آن استفاده می کند. از ماجرای درگیری و قتل نیز بی خبر هستم. در بررسی ها مشخص شد که خودرو ۲۰۶ شب حادثه دست همسر زن بوده و در حالی که بررسی ها برای دستگیری او ادامه داشت، ۵ روز بعد از ماجرا همسر زن خود به اداره آگاهی رفت و خودش را معرفی کرد.

او گفت: شب حادثه با پسرعمه ام به سراغ دوستم رفتم. ماشینم را کنار خیابان پارک کردم و بیرون از ماشین منتظر دوستم بودم که مقتول و دوستش از کنارم رد شدند و چپ چپ مرا نگاه کردند. سر این موضوع باهم بحثمان شد و در این بین پسرعمه ام به حمایت از من از ماشین پیاده شد. من که دیدم دعوا دارد بالا می گیرد از آن ها معذرت خواهی کردم و دو پسر جوان رفتند.

به محض رفتن آن ها دوستم از خانه بیرون آمد و علت سر و صدا را پرسید. ماجرا را برایش تعریف کردم و او گفت: می خواهد دو پسر جوان را ببیند. چند متر آن طرف تر دو پسر جوان داخل کامیونی نشسته بودند.

دوباره با آن ها درگیر شدیم من چاقو داشتم و هر دوپسر جوان در این درگیری مجروح شدند، پسرعمه و دوستم بلافاصله سوار ماشین شدند و از من هم خواستند که فرار کنیم. به آن ها گفتم که به اورژانس زنگ بزنیم. اما آن ها گفتند گیر می افتیم، من هم به ناچار فرار کردم. اما عذاب وجدان باعث شد بعد از ۵ روز خودم را معرفی کنم.

با اعتراف مرد جوان به جنایت او با قرار بازداشت موقت روانه زندان شد. پس از بازسازی صحنه و تکمیل تحقیقات متهم در شعبه ۱۱۳ دادگاه کیفری استان تهران پای میز محاکمه رفت. با درخواست قصاص اولیای دم، قضات حکم قصاص متهم جوان را صادر کردند. با تأیید از سوی شعبه نهم دیوان عالی کشور، متهم جوان پای چوبه دار رفت.

اما در آخرین لحظات با تلاش واحد صلح و سازش دادسرای امور جنایی تهران به سرپرستی قاضی محمدشهریاری، خانواده اولیای دم به او ۹ ماه مهلت دادند. این ۹ ماه مهلت برای آن بود تا مرد جوان ۶۰۰ میلیون تومان به عنوان دیه به آن ها پرداخت کند.

با گذشت ۹ ماه از این حادثه و با توجه به آنکه مبلغ درخواستی اولیای دم فراهم نشده بود باز هم آن ها ۱۰ ماه دیگر به متهم مهلت دادند. این بار این مهلت در ازای فراهم کردن ۳۵۰ میلیون تومان بود. خانواده متهم نیز با فروش قطعه زمینی در شمال کشور این پول را فراهم کرده و در نهایت خانواده مقتول از قصاص قاتل فرزندشان گذشت کردند.

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۲۵۳۱۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان