//
کدخبر: ۹۵۸۱۵ //

گفتگوی تلفنی بن‌سلمان با ماکرون درباره ایران، سوریه و یمن

در سایه ناپدید شدن محمد بن سلمان ولیعهد سعودی از انظار عمومی و رسانه‌ها از زمان حوادث کاخ الخزامی و ابهامات مطرح شده درباره سرنوشت او، رئیس جمهور فرانسه با ولیعهد سعودی تلفنی گفتگو گرد.

 گفتگوی تلفنی بن‌سلمان با ماکرون درباره ایران، سوریه و یمن
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از خبرگزاری سپوتنیک، در بیانیه کاخ الیزه آمده است: امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه در تماس تلفنی با محمد بن سلمان ولیعهد سعودی توافق کرد که کنفرانس بشردوستانه درباره یمن برگزار شود. قبلا توافق درخصوص برگزاری آن ىر اواخر ماه ژوئن آینده در پاریس صورت گرفته بود.

این بیانیه افزود: ماکرون در گفت وگو با بن سلمان بر پایبندی فرانسه به تعهد خود درخصوص کار روی پرونده هسته‌ای ایران و بحران در سوریه و یمن و لزوم دستیابی به یک راه حل مسالمت آمیز و مذاکراتی برای بحران های موجود در منطقه تاکید کرد.

این بیانیه اشاره کرد: رئیس جمهور فرانسه در گفت وگو با ولیعهد سعودی به موضوع حقوق بشر در عربستان نیز پرداخت.

محمد بن سلمان ولیعهد سعودی از زمان حوادث کاخ الخزامی در عربستان، از انظار عمومی و چشم رسانه ها پنهان شده است.

بن سلمان از آن زمان در نشستی رسمی به طور علنی حاضر نشده یا با رسانه ها گفت وگو نکرده است.

این امر باعث ابهام درباره سرنوشت ولیعهد سعودی پس از حادثه تیراندازی در نزدیک کاخ الخزامی در شهر ریاض پایتخت عربستان شده است.

شامگاه 21 آوریل بود که برخی فعالان فضای مجازی قطری و سعودی از وقوع تیراندازی در نزدیکی کاخ پادشاه سعودی در منطقه الخزامی واقع در شهر ریاض خبر دادند که برای ساعت‌ها ادامه پیدا کرد و فیلم‌هایی از این رخداد نیز در شبکه‌های اجتماعی پخش شد و در همان زمان بود که برخی از رسانه‌ها از احتمال کودتای برخی از شاهزادگان سعودی و تلاش آن‌ها برای ترور محمد بن سلمان ولی‌عهد عربستان سعودی خبر دادند و برخی دیگر نیز، آن را یک عملیات پیچیده امنیتی طراحی‌شده از سوی رزمندگان یمنی در پاسخ به جنایات آل‌سعود در یمن ذکر کردند.

از همان زمان بود که حضور ولیعهد عربستان در انظار عمومی کمرنگ شد و رسانه‌ها گزارشات و سؤالاتی را در خصوص وضعیت وی منتشر کردند.

نکته جالب توجه این است که در چند روز اخیر نیز بن سلمان حضور علنی در محافل نداشته و تمام گفت وگوهای او با مسئولان مختلف خارجی به طور تلفنی انجام شده است که برابهامات درباره وضعیت جسمی وی بیش از پیش افزوده است.

بن سلمان پیش از گفت وگوی تلفنی با ماکرون، با محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و سباستین کورتس صدراعظم اتریش نیز تلفنی گفت وگو کرد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۹۵۸۱۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان