//
کدخبر: ۸۵۰۵۷ //

درخواست گروه‌های حقوق بشری از ماکرون برای تحت فشار گذاشتن ولیعهد سعودی

۱۰ گروه حقوق بشری بین‌المللی از رئیس‌جمهور فرانسه درخواست کرده‌اند تا در جریان دیدار با ولیعهد عربستان وی را به خاطر حملات هوایی کشورش در یمن تحت فشار بگذارند.

درخواست گروه‌های حقوق بشری از ماکرون برای تحت فشار گذاشتن ولیعهد سعودی
به گزارش فرتاک نیوز،

 به نقل از خبرگزاری فرانسه، امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه قرار است میزبان محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی باشد که از روز یکشنبه، سفر سه روزه خود به پاریس را به عنوان آخرین ایستگاه در تور بین‌المللی‌اش آغاز خواهد کرد.

جنگ داخلی در یمن که عربستان سعودی آن را از سال ۲۰۱۵ میلادی آغاز کرده، از سوی سازمان ملل  به عنوان بدترین بحران انسانی جهان تلقی شده است، چراکه در آن ۲۲.۵ میلیون تن نیازمند کمک‌های بشردوستانه هستند.

این گروه‌های حقوق بشری بین‌المللی از جمله عفو بین‌الملل، فدراسیون بین‌المللی حقوق بشر و دیده‌بان حقوق بشر در بیانیه‌ای اعلام کردند: امانوئل ماکرون باید موضوع یمن را در مرکز مذاکرات خود با محمد بن سلمان در هنگام میزبانی از ولیعهد سعودی در پاریس قرار دهد.

این گروه‌های حقوق بشری پایان بمباران‌ها علیه غیرنظامیان و احترام به قوانین بشردوستانه بین‌المللی و همچنین رفع بدون قید و شرط و دائمی محدودیت‌ها علیه ارسال کمک‌های بشردوستانه و کالاهای تجاری به یمن را خواستار شدند.

شورای امنیت سازمان ملل ماه گذشته هشدار داد که شرایط در یمن وخیم تر می‌شود و تاثیر مخربی بر غیرنظامیان خواهد گذاشت.

در ادامه این بیانیه آمده است: فرانسه به عنوان یکی از اعضای دائمی شورای امنیت سازمان ملل باید نهایت تلاش خود را انجام دهد و عربستان سعودی را متقاعد سازد تا به تعهدات بین‌المللی‌اش احترام بگذارد.

فرانسه یکی از فروشندگان اصلی تسلیحات به عربستان سعودی است و دیگر گروه‌های حقوق بشری این کشور را به عدم انجام اقدامات کافی برای تضمین اینکه تسلیحاتش در کمپین نظامی عربستان در یمن مورد استفاده قرار نگیرد، متهم کرده‌اند.

عفو بین‌الملل می‌گوید، چندین عملیات نظامی ائتلاف عربستان سعودی در یمن را ثبت کرده که به سطح جنایات جنگی می‌رسد، چراکه در آنها بیش از ۵۰۰ غیرنظامی کشته شده‌اند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۸۵۰۵۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان