//
کدخبر: ۹۳۰۹۱ //

خروج عملی اروپا از برجام به حمل و نقل دریایی رسید

پس از خروج آمریکا از برجام، ۲ شرکت بزرگ حمل و نقل کانتینری جهان یعنی مائرسک لاین و ام اس سی در حال بازنگری در همکاری های خود با ایران هستند.

 خروج عملی اروپا از برجام به حمل و نقل دریایی رسید
به گزارش فرتاک نیوز،

 پس از خروج آمریکا از برجام، 2 شرکت بزرگ حمل و نقل کانتینری جهان یعنی مائرسک لاین و ام اس سی در حال بازنگری در همکاری های خود با ایران هستند.

شرکت سوئیسی ام اس سی در بیانیه ای اعلام کرد:«(ام اس سی) در حال بازنگری در خدمات، فعالیت ها و روابط تجاری خود است تا ببیند که آیا تاثیری (از تصمیم اخیر ) ترامپ می پذیرد یا نه و از جدول زمانی تعیین شده از سوی دولت آمریکا تبعیت می کند.»

شرکت ام اس سی در فاصله سال های 2012 و 2014 ارائه خدمات به ایران را به حالت تعلیق درآورده بود و زمانی هم که فعالیت های خود را از سر گرفت، از کشتی های کوچک طرف های ثالث برای حمل بار بین ایران و بندر جبل علی امارات استفاده می کرد.

یک منبع کشتیرانی در این باره گفت، ام اس سی قبلا ثبت سفارش حمل بار برخی محموله های خاص را که ممکن بود از تحریم ها تاثیر بپذیرند متوقف کرده بود.

وزارت خزانه داری آمریکا این هفته اعلام کرد، واشنگتن قصد دارد فروش، عرضه یا نقل و انتقال مستقیم و غیرمستقیم گرافیت، و مواد خام و یا فلزات نیمه خامی نظیر آلومینیوم، فولاد و زغال سنگ و همچنین نرم افزارهای مورد استفاده در فرآیندهای یکپارچه سازی صنعتی به مبدا و مقصد ایران را هدف تحریم قرار دهد.

رکت دانمارکی مائرسک هم گفته، پذیرش محموله های مشخصی که این هفته هدف تحریم خزانه داری آمریکا قرار گرفته را متوقف کرده است. شرکت مائرسک لاین اضافه کرده: «حضور ما در ایران حضوری محدود است. ما تحولات را رصد خواهیم کرد تا هرگونه تاثیر (تحریم ها) بر فعالیت هایمان را مورد ارزیابی قرار دهیم.»

ایران هم برای واردات کالا و هم فروش محصولات غیرنفتی خود به سایر کشورها به حمل و نقل دریایی متکی است و قبل از لغو تحریم ها در سال 2016، برای حمل و نقل دریایی با مشکلات لجستیکی مواجه بود.

شرکت های بندری و حمل و نقلی ایران از جمله خطوط کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و شرکت ملی نفتکش ایران مجددا از روز 4 نوامبر در فهرست تحریم های دولت آمریکا قرار گرفتند. دولت آمریکا همچنین تحریم هایی را در زمینه بیمه و بیمه اتکایی علیه ایران اعمال خواهد کرد که قبل از اجرایی شدن برجام این تحریم ها نیز چالش هایی را برای تهران ایجاد کرده بود. هر کشتی باری برای اینکه بتواند یک سفر دریایی انجام دهد نیازمند برخورداری از پوشش های بیمه مختلف است.

نایجل گاردن، معاون توماس میلر، مدیر شرکت بیمه کشتی یو کی پی اند آی کلاب گفت: «انتظار می رود این تصمیم تبعات زیادی برای تجارت دریایی با ایران و بیمه این قبیل فعالیت های تجاری داشته باشد.»

گاردن افزود، ارزیابی کامل تبعات تحریم های آمریکا تنها زمانی امکان پذیر خواهد بود که ابهامات در این باره برطرف شود. وی از شرکت ها خواست تا قبل از ثبت سفارش حمل محموله های مرتبط با ایران احتیاط کنند.

شرکت لویدز لندن هم گفته در حال بررسی تبعات (اقدام ترامپ) بر بازار بیمه ای خود است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۹۳۰۹۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان