//
کدخبر: ۹۲۴۹۶ //
شینهوا:

نقض برجام از سوی آمریکا عامل بی ثباتی است

شینهوا، خبرگزاری رسمی چین امروز پنجشنبه گزارش کرد که نقض برجام از سوی آمریکا در واقع حرکت دادن منطقه به سمت بی ثباتی است.

نقض برجام از سوی آمریکا عامل بی ثباتی است
به گزارش فرتاک نیوز،

 شینهوا در مطلبی آورده است کارشناسان و تحلیلگران در سراسر دنیا اعلام کرده اند که دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا مرتکب اشتباه بزرگی شده است.

خبرگزاری رسمی چین از قول 'ریان زونگزنی' معاون موسسه مطالعات بین المللی این کشور آورده است: تخطی ترامپ و دولت آمریکا از برجام به معنای ارسال علایم نادرست است.

او افزود که این کار دامن زدن به تنش ها و بی ثباتی در خاورمیانه است و باعث می شود دیگر هیچ نوع فرایند مذاکرات صلح آمیز برای حل مسایل به نتیجه نرسد.

'عماد آشفورد' از موسسه کاتو در واشنگتن نیز به خبرگزاری چین گفته است که ترامپ بدون آنکه طرحی داشته باشد یک سند مورد وفاق جامعه بین المللی را نقض کرد و کنار گذاشت.

او تصریح کرد که اقدام دولت آمریکا در واقع به معنای باز کردن یک مسیر بی انتها از بی ثباتی است و این خطر رویارویی های منطقه ای را افزایش می دهد.

گزارش تارنمای 'یی سی چین' نیز حاکی است که پکن قصد دارد به برجام متعهد باشد و در این باره با طرف های دیگر رایزنی خواهد کرد.

از سوی دیگر اعلام شده است که دوران نقض برجام از سوی آمریکا دیگر مانند دوره قبل از تحریم ها نخواهد بود و واشنگتن هرگز در برابر ایران از اجماع گذشته برخوردار نخواهد شد.

رسانه های گروهی چین تاکید کرده اند که آمریکا نه برای برجام بلکه برای طرف های دیگر این توافق حتی متحدان اروپایی اش ارزشی قایل نیست.

ترامپ سه شنبه شب خروج آمریکا از توافق نامه هسته ایران و 1+5 و بازگرداندن تحریم ها علیه ایران را اعلام کرد.

فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در سخنانی ضمن مخالفت با اقدام ترامپ بر همکاری اتحادیه اروپا با ایران در چارچوب توافق نامه هسته ای تاکید کرد.

انگلیس، فرانسه، آلمان، چین و روسیه هم اعلام کردند که در برجام باقی خواهند ماند.

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران در واکنش به اقدام ترامپ، اعلام کرد که تهران به همکاری های خود با 5 کشور باقی مانده در توافقنامه ادامه خواهد داد و چنانچه از منافع برجام منتفع نشود، تصمیم مقتضی را خواهد گرفت.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۹۲۴۹۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان