//
کدخبر: ۸۹۴۵۱ //

رژیم صهیونیستی به تعهد رهبران دو کره درباره خلع سلاح‌ هسته‌ای کامل واکنش نشان داد

رژیم صهیونیستی به تعهد تاریخی رهبران کره‌شمالی و کره‌جنوبی به تلاش برای خلع سلاح هسته‌ای شبه جزیره کره واکنش نشان داد.

رژیم صهیونیستی به تعهد رهبران دو کره درباره خلع سلاح‌ هسته‌ای کامل واکنش نشان داد
به گزارش فرتاک نیوز،

اسرائیل کاتس، وزیر اطلاعات و حمل و نقل رژیم صهیونیستی به خبرگزاری رویترز گفت: چنین توافقی اگر اجرایی شود می‌تواند تاثیر زیادی بر کاهش خطر وقوع رقابت هسته‌ای در خاورمیانه داشته باشد.

کیم جونگ اون، رهبر کره‌شمالی و مون  جائه این، رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی روز گذشته توافق کردند، برای خلع سلاح‌هسته‌ای کامل در شبه جزیره کره تلاش کنند.

کاتس در واکنش به این تعهد اظهار داشت: به اعتقاد من اگر کره‌شمالی‌ها به فعالیت و توانمندی‌های هسته‌ای خود پایان دهند و آن را کنار بگذارند اتفاق بسیار خوبی بوده و نیز برای منطقه ما نیز امری مثبت خواهد بود، چراکه به آن مرتبط است.

وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی در اظهاراتی فرصت‌طلبانه گفت: تعهد رهبران دو کره در روز جمعه در زمینه خلع سلاح هسته‌ای در شبه جزیره کره باید به دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا در زمینه مذاکرات مجدد در زمینه برجام انگیزه بدهد.

وی مدعی شد، بین ایران و کره‌شمالی در زمینه تکنولوژی موشکی ارتباط وجود دارد. من تصور می‌کنم افزایش همکاری در زمینه توسعه موشک‌های بالستیک میان این دو کشور هست و ما مدارکی در این باره داریم، مدارک‌مان هم زیاد است.

در حالیکه روسیه،‌ چین،‌ آلمان، فرانسه و انگلیس برجام را بهترین توافق ممکن می‌دانند، اما اسرائیل با آن مخالف است و ترامپ 12 مه تصمیم مهمی درباره این توافق خواهد گرفت.

در این راستا آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان در واشنگتن از پیشرفت ترامپ درباره کره‌شمالی قدردانی کرد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۸۹۴۵۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان