//
کدخبر: ۸۸۲۶۳ //

ادامه جنگ دیپلماتیک آمریکا و روسیه

وزارت امور خارجه روسیه از عدم صدور ویزای آمریکا برای هنرمندان این کشور اظهار تاسف کرد.

ادامه جنگ دیپلماتیک آمریکا و روسیه
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از ریانووستی، وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای آورده است: چنین مواردی حتی در دوره جنگ سرد نیز از مقامات آمریکا مشاهده نشده بود. هنر همواره در شناخت و درک بهتر از یکدیگر، زدودن یخ بی اعتمادی و کاهش تشنج در روابط بین دولت‌ها کمک می کند.

بنا بر اعلام وزارت امور خارجه روسیه: گروه تئاتر بزرگ روسیه در سراسر جهان به عنوان یک برند و نشانه روسیه شناخته شده است و کنسرت های گروه های هنری روسی در آمریکا همواره با استقبال گرم مردم آمریکا روبرو شده است.

وزارت امور خارجه روسیه تاکید کرده است: در حال حاضر قدرت های تاثیرگذار در آمریکا که به فکر وارد کردن فشار هرچه بیشتر بر روسیه هستند، در این راستا از هر وسیله‌ای برای اهداف خود استفاده می کنند.

پیشتر نیز شرکت هواپیمایی ایرفلوت روسیه تهدید کرده بود، تمامی پروازهای مستقیم خود به خاک آمریکا را متوقف می کند.

علت این تصمیم روند طولانی صدور ویزای آمریکا برای خلبانان و کادر پروازی این شرکت اعلام شده که گاهی تا شش ماه بطول می انجامد، همچنین سخت گیری‌های جدید آمریکا در صدور ویزاهای گردشگری باعث شده تا شمار گردشگران روس به این کشور در یکسال گذشته به شدت کاهش یابد.

تنش میان روسیه و آمریکا در پی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و اتهام دخالت دولت روسیه در روند برگزاری آن از سوی واشنگتن آغاز شد که به تعطیلی کنسولگری های دو کشور ،کاهش شمار دیپلماتها و وضع تحریم های متقابل منجرشده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۸۸۲۶۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان