//
کدخبر: ۸۷۰۷۹ //
کاخ سفید؛

ترامپ همچنان خواهان خروج نیروهای آمریکایی از سوریه است

پس از اظهارات رئیس جمهوری فرانسه مبنی بر اینکه پاریس، واشنگتن را به حضور بلند مدت در سوریه قانع کرده است، کاخ سفید اعلام کرد که رئیس جمهوری آمریکا همچنان خواهان خروج نیروهای این کشور از سوریه است.

ترامپ همچنان خواهان خروج نیروهای آمریکایی از سوریه است
به گزارش فرتاک نیوز،

 به نقل از خبرگزاری رویترز، کاخ سفید در بیانیه ای اعلام کرد که دونالد ترامپ همچنان خواهان خروج هرچه زودتر نیروهای این کشور از سوریه است.

این در حالی است که ساعاتی پیش امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه گفت که پاریس، واشنگتن را برای حضور بلندمدت در سوریه قانع کرده است.

همچنین نیکی هیلی سفیر آمریکا در سازمان ملل یکشنبه شب گفت تا زمانی که اهداف آمریکا در سوریه محقق نشده، نیروهای این کشور در سوریه خواهند ماند.

اما سارا سندرز سخنگوی کاخ سفید در بیانیه خود تاکید کرد: ماموریت کاخ سفید تغییر نکرده است. رئیس جمهوری (ترامپ) به روشنی گفته است که می خواهد نیروهای آمریکایی هر چه زودتر بازگردند.

وی افزود: مصمم به شکست کامل داعش و ایجاد شرایطی برای پیشگیری از بازگشت آن هستیم. همچنین از شرکا و متحدان منطقه ای خود می خواهیم هم به لحاظ نظامی و هم مالی برای تامین امنیت منطقه مسئولیت بیشتری برعهده بگیرند.

آمریکا، انگلیس و فرانسه بامداد شنبه مناطقی از سوریه را به تلافی حمله شیمیایی ادعایی به شهر دوما هدف حملات موشکی خود قرار دادند.

این اقدام پس از آن روی داد که تروریست های سوری مدعی شدند که شهر دوما شامگاه شنبه 18 فروردین ماه هدف بمباران شیمیایی قرار گرفت و در جریان آن 75 نفر کشته و ده ها تن زخمی شدند.

این در حالی است که دولت سوریه هرگونه دخالت در چنین حمله ای را رد کرده و خواستار اعزام کمیته تحقیق مستقل بین المللی برای بررسی این موضوع شده است.

حمله موشکی ائتلاف غربی به سوریه در حالی روی داد که کمیته حقیقت یاب سازمان ملل به درخواست سوریه و روسیه، ساعاتی پس از آن وارد دمشق شدند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۸۷۰۷۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان