//
کدخبر: ۸۶۲۰۹ //

عملیات ترکیه در منبج سوریه آغاز شده است

مته یارار کارشناس ارشد سیاست های امنیتی ترکیه مدعی شد که 'مرحله اول عملیات ارتش ترکیه علیه تروریست ها در منبج و عین العرب آغاز شده است.'

 عملیات ترکیه در منبج سوریه آغاز شده است
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از روزنامه ینی آکیت، مته یارار با شرکت در کنفرانس'عملیات عفرین از جوانب مختلف' در شهر قونیه اظهار کرد: عملیات ارتش ترکیه علیه تروریست ها در خارج از مرزها همچنان ادامه دارد به طوری که امروز ایجاد 9 پایگاه نظارتی در ادلب برای حافظت از مناطق کاهش درگیری، تاسیس سه پایگاه نظامی در شمال عراق، ادامه بیرون راندن تروریست ها از سنجار و تداوم کمک به ساکنان مناطق عملیات سپر فرات از جمله این اقدامات برون مرزی نیروهای مسلح ترکیه است.

وی در پاسخ به سوال حاضران در مراسم مبنی بر زمان آغاز عملیات ارتش ترکیه در عین العرب و منبج گفت: آغاز هر اقدام جنگی را نمی توان فقط با شلیک موشک و حملات هوایی تفسیر کرد بلکه شروع آن با هر گونه حرکت سیاسی جرقه می خورد به همین دلیل به باور من، مرحله اول عملیات علیه تروریست ها در منبج و عین العرب آغاز شده است به طوری که شاهدیم مذاکرات دیپلماتیک مقامات سیاسی ترکیه با دولتمردان ایران، روسیه و آمریکا در حال انجام است.

مقامات ترکیه بارها در اظهارات خود تاکید کرده اند که پس از عملیات عفرین، اقدام ارتش ترکیه علیه گروه هایی که دولت آنکارا آنها را تروریست می خواند، در منبج و شرق فرات آغاز خواهد شد.

ماه گذشته میلادی، رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه گفت: عفرین تمام شد و ارتش ترکیه برای نابودی تروریست ها به منبج، عین‌العرب و قامیشلی در سوریه و سنجار عراق خواهد رفت.

ارتش ترکیه از روز 20 ژانویه(30 دی ماه 1396) با تجاوز آشکار به خاک سوریه و با همراهی نیروهای موسوم به ارتش آزاد سوریه، عملیاتی را به نام شاخه زیتون علیه نیروهای پ.ک.ک و یگان های مدافع خلق (ی.پ.گ) در منطقه عفرین در شمال سوریه آغاز کرد و ماه گذشته میلادی مرکز شهر عفرین را تصرف کرد.

دولت ترکیه نیروهای ی.پ.گ و پ.ی.د را شاخه های سوری پ.ک.ک می دانند و حضور آنها را در منبج، شرق فرات، سنجار، قندیل و عین العرب تهدیدی علیه امنیت ملی ترکیه قلمداد می کند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۸۶۲۰۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان