//
کدخبر: ۸۲۹۷۵ //

حریم هوایی ترکیه به روی اقلیم کردستان عراق باز شد

بینالی یلدریم نخست ‌وزیر ترکیه از باز شدن دوباره حریم هوایی ترکیه به روی اداره منطقه شمال عراق خبر داد و گفت: پس از این پرواز‌های غیرنظامی و تجاری از ترکیه یا اروپا به اربیل عراق و بالعکس انجام خواهد گرفت.

حریم هوایی ترکیه به روی اقلیم کردستان عراق باز شد
به گزارش فرتاک نیوز،

بینالی یلدریم در مصاحبه با خبرنگاران اظهار کرد: با برگزاری همه پرسی استقلال در اقلیم کردستان عراق به رغم مخالفت کشورهای جهان و به دلیل مناسب ندیدن شرایط آن منطقه، حریم هوایی ترکیه را به روی فرودگاه های شمال عراق بستیم اما اکنون دولت مرکزی عراق حریم هوایی خود را به روی این منطقه باز کرده و ما نیز در این راستا حریم هوایی خود را امروز به روی اقلیم کردستان عراق باز می کنیم.

وی تاکید کرد: پس از این، از ترکیه و یا اروپا پرواز‌های غیرنظامی و تجاری فقط به اربیل انجام خواهد گرفت اما به دلیل حضور تروریست ها در سلیمانیه و نبود امنیت لازم، پروازی به سوی این شهر صورت نخواهد گرفت.

وی در ادامه مصاحبه به موضوع مذاکره برای خرید سامانه های دفاع موشکی توسط ترکیه اشاره کرد و گفت: اگر چه آمریکا مرتکب برخی اشتباهات در سوریه شد، اما هنوز هم متحد ترکیه در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی(ناتو) محسوب می شود و به همین دلیل آنکارا از خرید سامانه دفاعی پاتریوت در چارچوب ناتو صرف‌نظر نکرده است.

حریم هوایی ترکیه از زمان برگزاری همه پرسی استقلال در اقلیم کردستان عراق در روز 25 سپتامبر 2017 بسته شده بود.

بستن حریم هوایی از مبدا و مقصد فرودگاه های اربیل و سلیمانیه، کنترل شدید مرزهای اقلیم کردستان، قطع کمک های مالی و برخی اقدامات اقتصادی و سیاسی دیگر از سوی ایران، ترکیه و به خصوص دولت مرکزی عراق از جمله تدابیری بود که در مقابل اقدام مقامات محلی مقامات اقلیم کردستان عراق در نظر گرفته شد.

در نهایت مجموع عوامل داخلی و خارجی مسعود بارزانی را مجبور به عقب نشینی، استعفا و تعلیق نتایج همه پرسی استقلال کرد.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۸۲۹۷۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان