//
کدخبر: ۸۲۸۲۱ //
رهبر حزب وطن ترکیه:

آمریکا شانس موفقیت در خاورمیانه ندارد

دوغو پرینچک رهبر حزب وطن ترکیه گفت: دوره تسلط آمریکا بر جهان تمام شده است و معتقدم حتی شانسی برای موفقیت در منطقه خاورمیانه را نیز ندارد.

 آمریکا شانس موفقیت در خاورمیانه ندارد
به گزارش فرتاک نیوز،

دوغو پرینچک با حضور در برنامه زنده 'راه خروج' شبکه تلویزیونی ملی اظهار کرد: دولت ترکیه باید برای ادامه مبارزه با تروریست ها دست از یکه تازی بردارد و به صورت نزدیک با دولت کشورهای منطقه از جمله ایران و سوریه همکاری کند.

وی بیان کرد: عملیات ارتش ترکیه در منبج و شرق فرات ضروری است و پیش از دولت ترکیه، سوریه باید پایگاه های آمریکایی در منبج را پاکسازی و تعطیل کند که این کار به نفع ترکیه هم خواهد بود.

وی به برکناری تیلرسون از وزارت خارجه آمریکا و انتصاب یک فرد جنگ طلب به جای وی اشاره کرد و گفت: قابلیت جنگ طلبی فرد جدید هنوز مشخص نیست و باید بگویم که دوران اقتدار و تسلط ایالات متحده آمریکا بر جهان تمام شده است.

دوغو پرینجک از جمله سیاستمداران کهنه کار ملی گرای ترکیه است که دیدگاه مثبتی نسبت به ایران دارد و همواره مقامات ترکیه را به همکاری با ایران ترغیب کرده است.

وی در خصوص تحولات سوریه نیز معتقد به گفت و گوی مستقیم آنکارا ـ دمشق برای حل مساله جنگ داخلی در سوریه است و بارها تاکید کرده که این امر موجب حل نگرانی امنیتی ترکیه در مرزهای 911 کیلومتری اش با سوریه خواهد شد.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۸۲۸۲۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان