//
کدخبر: ۸۲۸۱۷ //

لایحه تغییرات قانون مالیاتی در مجلس ترکیه تصویب شد

لایحه تغییرات در قانون مالیاتی و بعضی از بخش نامه های قانونی حوزه امور مالی و محاسباتی به تصویب نمایندگان مجلس ترکیه رسید.

 لایحه تغییرات قانون مالیاتی در مجلس ترکیه تصویب شد
به گزارش فرتاک نیوز،

خبرگزاری آناتولی در گزارشی از تصویب لایحه تغییر در قوانین مالیاتی و بعضی بخش نامه های قانونی خبر داد و نوشت: در لایحه جدید مالیاتی به منظور تشویق زنان برای اشتغال بیرون از خانه و حمایت از زنانی که در مهد کودک ها به نگهداری کودکان می پردازند، مالیات بخشی از دستمزد آنها بخشیده می شود.

بنا بر اعلام این رسانه، در لایحه جدید مصوب مجلس تخفیف های مالیاتی برای بعضی از باشگاه های ورزشی، شرکت های استفاده کننده از سیستم انرژی های تجدید پذیر، استخدام بیشتر نیروی کار و همچنین جرایم مالیاتی برای فروش خودروهای با عمر بالای 16 سال در نظر گرفته شده است.

آناتولی اضافه کرد: صاحبان خودروهای فرسوده با از رده خارج کردن آنها می توانند 10 هزار لیر(حدود 2600 دلار) از دولت تشویقی دریافت کنند.

این رسانه نزدیک به دولت ترکیه تاکید کرد: لایحه جدید مصوب مجلس قوانین تشویقی در خصوص واردات گاز، خرید مسکن اولی ها، استخدام فرزندان کارگران کشته شده در معادن را نیز در بر می گیرد.

به نوشته این رسانه، نمایندگان مجلس ترکیه پس از پایان دوره نمایندگی خود نیز از گذرنامه دیپلماتیک استفاده خواهند کرد.

بخش اعظم درآمد دولت ترکیه از محل دریافت مالیات مستقیم و غیرمستقیم تامین می شود و اقتصاد حدود 900 میلیارد دلاری ترکیه بر دریافت مالیات استوار است.

65 درصد از مالیات در کشور ترکیه به شکل مستقیم دریافت می شود و نرخ مالیات بر ارزش افزوده در این کشور 18 درصد تعیین شده است.

حدود 40 نوع مالیات در کشور ترکیه دریافت می شود که بالاترین نرخ مالیات مربوط به سوخت، سیگار و مشروبات الکلی تعیین شده و دو برابر قیمت واقعی خود کالا به عنوان مالیات دریافت می شود.

کالاهای لوکس نیز که هر سال فهرست آنها توسط دولت اعلام می شود، علاوه بر عوارش سنگین وارداتی، مشمول دریافت 40 درصد مالیات است.

دولت ترکیه از سال گذشته برای رونق دادن به اقتصاد خود مالیات در برخی بخش ها به خصوص میالیات واحدهای تولیدی و صنعتی، واحدهای کارآفرین و اشتغال زا و خرید و فروش مسکن را کاهش داده است.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۸۲۸۱۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان