//
کدخبر: ۸۲۴۹۲ //
سفیر ایران در ترکیه:

برای تحقق تجارت ۳۰ میلیارد دلاری با ترکیه مصمم هستیم

محمد ابراهیم طاهریان فرد سفیر ایران در ترکیه گفت: برای تحقق تجارت 30 میلیارد دلاری با ترکیه مصمم هستیم و این هدف در سال 1397 با قوت پیگیری خواهد شد.

 برای تحقق تجارت 30 میلیارد دلاری با ترکیه مصمم هستیم
به گزارش فرتاک نیوز،

طاهریان فرد روز سه شنبه در آخرین جلسه اداری سفارت ایران در ترکیه افزود: تحقق چشم انداز تجارت 30 میلیارد دلاری تعیین شده از سوی روسای جمهور دو کشور و جدیت در مسیر گسترش مناسبات در کلیه بخش ها وظیفه کلان و برنامه کاری ما در سال ١٣٩٧ خواهد بود.

وی با تشریح جزییات اقدامات و تحولات در روابط ایران و ترکیه در سال ١٣٩٦ اظهار کرد: در مسیر تحقق برنامه های مرتبط با اهداف روابط دو کشور، در سال 1396 با همکاری همه بخش های ذیربط در دو کشور توفیقات خوبی کسب شد و ضروری است که ضمن حفظ دستاوردها، این مسیر همچنان ادامه یابد.

وی تاکید کرد: سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران توسعه مناسبات و روابط سازنده با همسایگان است و ترکیه از جمله اولویت های ایران برای گسترش متوازن و همه جانبه روابط به شمار می رود.

سفیر ایران در ترکیه با اشاره به فرا رسیدن ایام تعطیلات نوروز و تبریک این ایام به هموطنان مقیم و مسافران نوروزی عازم ترکیه گفت: همه مسئولان و کارکنان بخش های مختلف نمایندگی در سفارت و به خصوص بخش کنسولی آنکارا و دیگر کارکنان در سرکنسولگری های سه گانه استانبول، ترابوزون و ارزروم در ترکیه برای ارائه خدمات و پاسخگویی به مراجعات هموطنان در این ایام مشغول به کار و انجام وظائف اداری خواهند بود.

وی نوروز را بهار طبیعت و آغاز رویش و نماد تحقق اراده الهی عنوان کرد افزود: به سبب جنبه های معنوی و فرهنگی گسترده نوروز، این ایام در حوزه وسیعی از خاورمیانه، آسیا، قفقاز و کشورهای همسایه و حتی در اروپا و آمریکا جایگاه ممتازی دارد و از این جهت نوروز توسط سازمان ملل هم گرامی داشته شده است.

وی همچنین عید نوروز را به دولت و ملت ترکیه که این مناسبت را گرامی می دارند، تبریک گفت.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۸۲۴۹۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان