//
کدخبر: ۸۲۶۴۹ //

بزرگترین گروه رسانه ای ترکیه فروخته شد

گروه رسانه ای 'دوغان' متعلق به آیدین دوغان که بزرگترین گروه رسانه ای ترکیه به شمار می رود، به قیمت 1.2 میلیارد دلار به 'اردوغان دمیراورن' فروخته شد.

 بزرگترین گروه رسانه ای ترکیه فروخته شد
به گزارش فرتاک نیوز،

موسسات رسانه ای حریت، پستا، کانال دی، سی ان.ان. تورک، تی.وی 2، دریم تی.وی، فاناتیک، حریت دیلی نیوز، تی.ام.ای، دوغان بوردا، دوغان اگمونت، کتاب دوغان، مجله بازاریابی و برنامه ریزی که از زیرمجموعه های گروه رسانه ای دوغان محسوب می شود، به گروه اردوغان دمیراورن فروخته شده است.

آیدین دوغان رییس افتخاری هلدینگ دوغان که پیش از در ماه مارس 2011 رسانه های ملیت و وطن را به گروه دمیراورن فروخته بود، روز گذشته نیز برای فروش گروه رسانه ای دوغان با دمیر اورن به توافق رسید.

گروه رسانه ای دوغان بیشتر رسانه های سکولار ترکیه را در اختیار دارد که غالبا خبر و گزارش های انتقادی از حزب عدالت و توسعه منتشر می کنند.

آیدین دوغان مالک بزرگترین گروه رسانه ای ترکیه فارغ التحصیل آکادمی علوم تجارت و اقتصاد استانبول بوده و شرکت پترول آفیس را نیز برای فعالیتهای تجاری به ویژه در حوزه نفت و پتروشیمی تاسیس کرده است.

از دیگر فعالیت‌های دوغان می توان به عضویت در اتاق تجارت استانبول و همچنین معاون هیات مدیره اتحادیه جهانی مطبوعات اشاره کرد.

آیدین دوغان و رسانه‌های بیشمار وابسته به او از بزرگترین منتقدان حزب عدالت و توسعه محسوب می شود و ظاهرا دامنه این انتقادها مناسبات حکومت ترکیه و آیدین دوغان را در کشورهای دیگر نیز تحت الشعاع خود قرار داده است.

بنا بر اعلام رسانه های ترکیه، کشمکش میان دوغان و حزب حاکم عدالت و توسعه این کشور تا آنجا پیش رفت که دولت ترکیه مالیات بسیار سنگینی را برای هلدینگ دوغان وضع کرد که در نتیجه آن روزنامه‌های وابسته به این شرکت با تنگنای مالی مواجه شدند.

منابع ترکیه ای فاش کردند که حزب عدالت و توسعه تمامی پتانسیل‌های خود را برای جلوگیری از فعالیتهای تجاری آیدین دوغان به کار گرفت تا جایی که چند سال پیش شرکت 'آفیس پترول' زیر مجموعه دوغان اجازه نیافت در مناقصه سه میلیاردی شرکت نفت آذربایجان در بندر جیهان شرکت کند.

منابع ترکیه‌ای مدعی هستند که حزب حاکم از تمامی ظرفیت‌های خود برای شکست آیدین دوغان در پروژه‌های اقتصادی باکو استفاده کرده است و در پی آن حکومت آذربایجان نیز برای پرهیز از اختلاف بیشتر با حکومت ترکیه، تا جای ممکن از آیدین دوغان فاصله گرفته و در نتیجه این ملاحظات خاندان علی‌اف که در زمان حیدر علی‌اف در رسانه‌های وابسته به دوغان جایگاه ویژه‌ای داشتند، اکنون این جایگاه را از دست داده‌اند.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۸۲۶۴۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان