//
کدخبر: ۸۱۷۹۶ //

رسانه آمریکایی:مشاور امنیت ملی و رئیس کارکنان کاخ سفید استعفا می کند

شبکه خبری سی بی اس آمریکا از احتمال استعفای مشاور امنیت ملی و رئیس کارکنان کاخ سفید در روز جمعه (به وقت واشنگتن) خبر داد.

 رسانه آمریکایی:مشاور امنیت ملی و رئیس کارکنان کاخ سفید استعفا می کند
به گزارش فرتاک نیوز،

این شبکه خبری به نقل از منابع آگاه در کنگره و دولت آمریکا خبر داد که 'مک مستر' مشاور امنیت ملی دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا احتمالا تا پایان روز جمعه از این مقام برکنار خواهد شد.

سی بی اس همچنین از دو مقام آگاه دیگر نیز گزارش داد که جان کلی رئیس کارکنان کاخ سفید که سیاست های جدید در صلاحیت امنیتی اعضای کاخ سفید در پیش گرفته بود، احتمالا روز جمعه استعفا کند.

جان کلی تابستان امسال و در پی استعفای «رینس پریبوس» که با عزل و نصب های فراوان جنجالی در کاخ سفید به پا کرده بود، از وزارت امنیت داخلی به ریاست کارکنان کاخ سفید منتقل شد.

گفته می شود جایگزین احتمالی کلی، «میک مولوانی» مدیر کنونی اداره برنامه و بودجه کاخ سفید است که همزمان ریاست اداره حمایت مالی مصرف کنندگان در دولت ترامپ را نیز بر عهده دارد.

«هربرت ریموند مک مستر» نیز پس از «مایک فلین» مشاور امنیت ملی پیشین ترامپ که به دلیل ارتباط با روس ها در دوران رقابت های انتخاباتی اخراج شد، به این مقام رسید.

گزارش ها حاکی است اطرفیان مک مستر که ژنرال سه ستاره ارتش آمریکا است، در تلاش هستند که او را به فرماندهی نیروهای آمریکایی در کره جنوبی منصوب کنند.

همچنین سخنگوی کاخ سفید روز پنجشنبه با رد شایعات منتشره در این باره، تاکید کرد که ترامپ و مک مستر رابطه خوبی دارند.

کاخ سفید در روزها و هفته های اخیر شاهد تغییرات بسیاری بوده که تازه ترین آن ها اخراج «رکس تیلرسون» وزیر امور خارجه آمریکا و جایگزینی«مایک پمپئو» رئیس سازمان سیا در این سمت بوده است.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۸۱۷۹۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان