//
کدخبر: ۷۸۳۰۵ //

روسیه افزایش حضور نظامی آمریکا در دریای سیاه را تحریک آمیز خواند

سفیر روسیه در آمریکا، افزایش حضور و فعالیت واحدهای نیروی دریایی آمریکا در دریای سیاه را اقدام تحریک آمیز خواند.

 روسیه افزایش حضور نظامی آمریکا در دریای سیاه را تحریک آمیز خواند
به گزارش فرتاک نیوز،

آناتولی آنتونف شامگاه یکشنبه در گفت وگو با شبکه تلویزیونی روسی «ان.تی.وی» گفت: می دانیم که آمریکا و ناتو چکار می کنند، آنها جای خود را عوض می کنند، این به اصطلاح حضور متغیر است.

سفیر روسیه در آمریکا خاطرنشان کرد: بر هیچکس پوشیده نیست که این گونه فعالیت تحریک آمیز پس از حوادث سال های 2014 و 2015 که بر اثر بازگشت کریمه به روسیه رخ داد، آشکارتر شده است.

هفته گذشته رزم ناو آمریکایی کارنی وارد دریای سیاه شد و به ناو موشک انداز «روس» این کشور پیوست.

به دنبال این رویداد، کنستانتین کاساچوف رئیس کمیسیون امور بین الملل شورای فدراسیون (مجلس سنای) روسیه پیرامون پیامدهای افزایش حضور نظامی آمریکا در دریای سیاه هشدار داد.

کاساچوف روز چهارشنبه در صفحه فیس بوک خود نوشت: آمریکا دومین ناو موشک انداز خود را روانه دریای سیاه کرد، حضور همزمان دو ناو آمریکایی در این دریا برای نخستین بار از ماه ژوئن 2017 (خرداد 1396) صورت می گیرد که موضوعی امیدبخش نیست.

وی افزود: اما نکته قابل توجه دیگر، توجیه این اقدام از طرف آمریکا است، سخنگوی پنتاگون گفت که این اقدام برای کاهش حساسیت روسیه به حضور ناوگان آمریکا در دریای سیاه انجام گرفته است.

رئیس کمیسیون امور بین الملل شورای فدراسیون روسیه اضافه کرد: حضور نظامی آمریکا در تمام نقاط بحرانی جهان، خواه در دریای سیاه یا شبه جزیره کره یا سوریه، عامل بی ثباتی شده و این موضوعی جداگانه برای تفکر جامعه جهانی درباره آن است.

آمریکا از سال 2008 پس از مناقشه اوستیای جنوبی، حضور نظامی دائمی در دریای سیاه دارد.

در چهار سال اخیر نیز که روابط روسیه و اوکراین تیره شده، آمریکا حضور نظامی خود در دریای سیاه را در حمایت از کی یف گسترش داده است.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۷۸۳۰۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان