//
کدخبر: ۷۷۰۴۳ //

نشست سران ایران، ترکیه و روسیه درباره سوریه ماه آوریل در استانبول برگزار می شود

رسانه های ترکیه اعلام کردند که دور دوم نشست سران کشورهای ایران، ترکیه و روسیه درباره سوریه ماه آوریل 2018 (12 فروردین 97 تا 11 اردیبهشت 97) در شهر استانبول برگزار می شود.

 نشست سران ایران، ترکیه و روسیه درباره سوریه ماه آوریل در استانبول برگزار می شود
به گزارش فرتاک نیوز،

شبکه استار ترکیه به نقل از منابع خبری ریاست جمهوری این کشور اعلام کرد که توافق لازم در خصوص برگزاری دور دوم نشست رهبران ترکیه، روسیه و ایران درباره سوریه پس از مذاکره تلفنی عصر روز دوشنبه اردوغان با حسن روحانی و ولادیمیر پوتین همتایان ایرانی و روسی وی حاصل شده است.

بنا به اعلام رسانه های ترکیه، این نشست که به نشست سوچی معروف شده، در ماه آوریل(12 فروردین 97 تا 11 اردیبهشت 97) در شهر استانبول ترکیه برگزار می شود ولی تاریخ دقیق آن هنوز معلوم و قطعی نشده است.

به گزارش ایرنا، دور اول نشست سه جانبه سران ترکیه، روسیه و ایران درباره بحران سوریه موسوم به نشست سوچی، چهارشنبه 22 نوامبر (یکم آذر 96) در شهر سوچی روسیه برگزار ‌شد.

در این نشست روسیه، ترکیه و ایران به عنوان کشورهای ضامن روند حل و فصل سیاسی بحران سوریه و برقراری ثبات و امنیت در این کشور روند حل جنگ داخلی سوریه را بررسی کردند.

تداوم همکاری های سه کشور در سوریه در نشست سوچی مورد تاکید روسای جمهوری سه کشور قرار گرفت و هر سه کشور بر همکاری در سوریه که در مذاکرات آستانه تضمین شده و از پاییز سال گذشته در تحولات میدانی سوریه نقطه عطف مهمی ایجاد کرده بود، تاکید کردند.

تضمین اجرای مناطق عاری از تنش از سوی تهران، مسکو و آنکارا تاثیر بسزایی در مبارزات علیه داعش و کاهش درگیری ها در سوریه داشت و منجر به برگزاری نشست سوچی شد.

توافق درباره برگزاری کنگره مذاکرات ملی سوریه در سوچی نیز که با حضور بیش از یکهزار و 600 نفر از افراد موثر در تحولات سوریه در 10 و 11 بهمن برگزار شد، در جریان نشست سران ایران، روسیه و ترکیه به دست آمد.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۷۷۰۴۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان