//
کدخبر: ۷۷۰۳۱ //

دیدار موگرینی با هیات مخالفان سوری/ درخواست برای کاهش خشونتها

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز دوشنبه پس از دیدار با هیاتی از مخالفان سوری ، در بیانیه ای در ارتباط با وضعیت انسانی در غوطه شرقی و استان ادلب سوریه ، از تمام طرفهای مناقشه سوریه خواستار اقداماتی برای کاهش خشونتها شد.

 دیدار موگرینی با هیات مخالفان سوری/ درخواست برای کاهش خشونتها
به گزارش فرتاک نیوز،

فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی و معاون رئیس کمیسیون اروپا عصر دوشنبه در بروکسل با هیاتی از مخالفان سوری موسوم به 'کمیته مذاکرات سوریه' (SNC) به ریاست 'نصر الحریری' دیدار کرد و تحولات جاری در مناقشه سوریه را مورد بررسی قرار داد.

موگرینی پس از این دیدار در بیانیه ای خاطرنشان کرد که تمام شرکت کنندگان در این جلسه ضرورت پیشرفت در مسیر سیاسی تحت نظارت سازمان ملل و حفظ تعامل بین المللی برای حل و فصل اوضاع سیاسی و انسانی در سوریه را مورد توجه قرار دادند.

در ادامه این بیانیه آمده است: اتحادیه اروپا از همه طرفهای مناقشه و همچنین تضمین کنندگان مناطق کاهش تنش در سوریه می خواهد که تمام اقدامات لازم را برای تضمین کاهش خشونتها و محافظت از مردم سوریه از طریق احترام به قوانین انسانی بین المللی و ارائه دسترسی های انسانی فوری ، انجام دهند.

موگرینی پیش از این نیز روز جمعه در حاشیه نشست وزیران خارجه اتحادیه اروپا در صوفیه بلغارستان ، بیان اینکه فرایند سیاسی تحت هدایت سازمان ملل تنها راه آغاز گذار سیاسی در سوریه است، اعلام کرد کنفرانس بعدی بروکسل درباره آینده سوریه اوایل اردیبهشت سال آینده برگزار خواهد شد.

وی افزود: اتحادیه اروپا تمرکز زیادی روی موضوع سوریه دارد و کنفرانس آینده سوریه که اتحادیه اروپا به همراه سازمان ملل متحد روزهای 24 و 25 آوریل (چهارم و پنجم اردیبهشت 1397) در بروکسل برگزار خواهد کرد، بطور خاص بر دو مساله وضعیت انسانی و حمایت انسانی از مردم سوریه در داخل این کشور و در کشورهای همسایه ، و همچنین حمایت از فرایند سیاسی تحت هدایت سازمان ملل در ژنو متمرکز خواهد بود.

وی تاکید کرد: ما فرایند سیاسی ژنو را تنها راه آغاز یک فرایند معتبر گذار سیاسی در سوریه می دانیم که می تواند پایه ای برای ایجاد یک سوریه برای تمام سوری ها باشد. کنفرانس آینده بروکسل فرصتی برای بسیج حمایت سیاسی برای فرایند سازمان ملل و همچنین بسیج حمایت های انسانی خواهد بود.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۷۷۰۳۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان