//
کدخبر: ۷۶۸۵۹ //
با ارسال پیامی به دکتر روحانی

اردوغان جان باختن تعدادی از ایرانیان در سانحه سقوط هواپیما را تسلیت گفت

رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه با ارسال پیامی به دکتر حسن روحانی رییس جمهوری کشورمان، جان باختن تعدادی از ایرانیان در سانحه سقوط هواپیمای تهران ـ یاسوج را تسلیت گفت.

 اردوغان جان باختن تعدادی از ایرانیان در سانحه سقوط هواپیما را تسلیت گفت
به گزارش فرتاک نیوز،

در این پیام تسلیت رییس جمهوری ترکیه که یک شنبه شب صادر شده آمده است: 'با غم و اندوه بزرگ جان باختن تعداد 66 نفر از شهروندان ایرانی در سانحه سقوط هواپیما را تسلیت گفته و از خداوند متعال برای جان باختگان رحمت الهی آرزومندم.'

اردوغان همچنین با تسلیت به مردم و رییس جمهوری کشورمان عنوان کرده است: 'به ملت دوست و بردار ایران و نیز به حسن روحانی رییس جمهوری ایران از صمیم قلب تسلیت گفته و اندوه خود را در خصوص این حادثه اعلام می کنم.'

اردوغان همچنین در این پیام خودt آمادگی کشور ترکیه را برای بررسی علت این حادثه غم انگیز و نیز هر گونه کمک در مرحله اجرای عملیات جستجو و نجات، در صورت نیاز اعلام کرده است.

پرواز شماره 3704 هواپیمایی آسمان با 59 مسافر و 6 خدمه پروازی ساعت 8 صبح امروز یکشنبه تهران را به مقصد یاسوج ترک اما در منطقه پادنا در در نزدیکی سمیرم اصفهان از دید رادار خارج شده و سقوط کرد.

برخی شواهد حاکی از آن است که هواپیما در نزدیکی روستای کهنگان از توابع پادنا در 120 کیلومتری سمیرم سقوط کرده است.

این هواپیما هر روز یک پرواز از تهران به یاسوج و یک پرواز بالعکس داشت که به طور میانگین 50 تا 60 مسافر حمل می‌کرد.

هواپیمای یاد شده از نوع ای تی آر 72- 200 بود که شرکت هواپیمایی آسمان از سال 1993 میلادی در اختیار داشت.

این هواپیما 25 سال عمر و گنجایش 78 سرنشین با دو خلبان را داشت.

به دنبال این سانحه، تمامی نیروهای امدادی از دستگاه های مختلف به ویژه جمعیت هلال احمر، اورژانس، فوریت های پزشکی، ارتش، سپاه، نیروی انتظامی و دیگر دستگاه ها به منطقه اعزام شده اند.

بنا بر اعلام معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر، عملیات جستجوی سانحه دیدگان این هواپیمای مسافربری به دلیل بارش شدید برف در منطقه دشوار است.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۷۶۸۵۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان