//
کدخبر: ۷۶۱۰۱ //
وزیر امور خارجه کویت :

شرکت کنندگان در کنفرانس بازسازی عراق ۳۰ میلیارد دلار تعهد کردند

وزیر امور خارجه کویت اعلام کرد که کشورهای حاضر در کنفرانس بازسازی عراق، 30 میلیارد دلار کمک به دولت بغداد را تعهد کرده اند.

شرکت کنندگان در کنفرانس بازسازی عراق 30 میلیارد دلار تعهد کردند
به گزارش فرتاک نیوز،

 شیخ صباح خالد الصباح گفت: عراق از هم پیمانان خود تعهداتی را برای سرمایه گذاری در این کشور به میزان 30 میلیارد دلار دریافت کرده است.

 

همچنین سلمان الجمیلی وزیر برنامه ریزی عراق پشتر گفته بود که کشورش به 88.2 میلیارد دلار بودجه برای بازسازی ویرانی های ناشی از درگیری ها و جنگ با داعش نیاز دارد.

 

طرف های کمک کننده و سرمایه گذار در پی خروج عراق از جنگ علیه گروه تروریستی داعش که حدود یک سوم این کشور را اشغال کرده بود، در تلاش برای بازسازی اقتصاد عراق و زیرساخت های آن، از امروز در کویت گرد هم آمده اند.

 

کارشناسان عراقی در عین حال معتقدند که حاضران در کنفرانس کویت صرفا وعده هایی را برای بازسازی عراق ارائه کرده اند که پشتوانه اجرای آن مشخص نیست.

 

کنفرانس بین المللی بازسازی عراق به مدت سه روز با مشارکت فعالان بانکی تجار و مقام های سیاسی نزدیک به 50 کشور جهان در کویت در حال برگزاری است و محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه ایران نیز در صدر یک هیات سیاسی و اقتصادی در این کنفرانس حضور داشت.

 

ظریف همچنین در حاشیه این کنفرانس با «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و «شیخ صباح احمد جابرالصباح» امیر کویت و«شیخ صباح الخالد الصباح» همتای کویتی خود دیدار و در خصوص مهمترین مسائل منطقه غرب آسیا و روند بازسازی عراق گفت و گو کرد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۷۶۱۰۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان