//
کدخبر: ۷۵۱۱۹ //

رسانه ترک: نیروهای پ.ک.ک، عفرین را به زندانی تاریک برای مردم این شهر تبدیل کرده اند

روزنامه ینی شفق در گزارشی اعلام کرد که ظلم و ستم تروریست های حزب کارگران کردستان ترکیه(پ.ک.ک) در عفرین به حدی است که این شهر تبدیل به یک زندان تاریک و در بسته برای شهروندان غیر نظامی شده است.

رسانه ترک: نیروهای پ.ک.ک، عفرین را به زندانی تاریک برای مردم این شهر تبدیل کرده اند
به گزارش فرتاک نیوز،

روزنامه ینی شفق چاپ ترکیه به استناد سخنان جوانان فراری از عفرین، در گزارشی تحت عنوان 'زندان تاریک پ.ک.ک' نوشت: از زمان حضور عناصر پ.ک.ک در عفرین، روز به روز فشار و ظلم بر ساکنان این شهر افزوده شده و مردم این منطقه به دلیل فقر زیاد، در بعضی موارد بر خلاف میل باطنی به خواسته های عوامل پ.ک.ک تن می دهند.

به نوشته این رسانه، نیروهای پ.ک.ک با تجسس در عفرین، دختران و پسران خانواده ها را ربوده و از آنها به عنوان سپر انسانی در برابر ارتش ترکیه استفاده می کنند.

ینی شفق در این گزارش به سخنان تنی چند از جوانانی که موفق به فرار از اردوگاه های پ.ک.ک در عفرین شده و به ترکیه پناه آورده اند، اشاره کرد و اضافه کرد: فرار و خروج از شهر عفرین بسیار سخت است زیرا نیروهای پ.ک.ک فراریان را هدف گلوله قرار می دهند.

این رسانه نزدیک به دولت ترکیه مدعی شد: جوانان فراری از چنگ پ.ک.ک از پیوستن به صفوف پ.ک.ک و جنگیدن در مقابل ارتش ترکیه سرباز زده و با سختی و مشقت خود را به خاک ترکیه رسانده اند.

ینی شفق تاکید کرد: با توجه به اطلاعات دریافتی از منابع موثق و همچنین توصیف شرایط عفرین از دهان جوانان فراری از این شهر، تروریست های پ.ک.ک، عفرین را به زندانی تاریک و دربسته برای غیرنظامیان این شهر تبدیل کرده اند.

حزب کارگران کردستان(پ.ک.ک) که از سوی آنکارا، اتحادیه اروپا و دولت آمریکا به عنوان گروه تروریستی شناخته می شود بیش از 30 سال است که به صورت مسلحانه علیه دولت مرکزی ترکیه می جنگد.

دولت ترکیه از زمستان گذشته عملیات وسیعی را علیه مقرهای پ.ک.ک در مناطق مختلف کوهستانی شرق و جنوب شرق این کشور آغاز کرده و بسیاری از محل های استقرار آنها را شناسایی و منهدم کرده است.

مناطق کوهستانی شرق و جنوب شرقی ترکیه، شمال سوریه و ارتفاعات شمال عراق محل استقرار عناصر گروه پ.ک.ک است.

ترکیه بارها نسبت به نابودی گروه تروریستی پ.ک.ک و همچنین سایر گروه های تروریستی مرتبط با این تشکیلات تروریستی از جمله شاخه نظامی حزب اتحاد دموکراتیک سوریه(پ.ی.د) و یگان های مدافع خلق(ی.پ.گ) تاکید کرده و به همین بهانه از سه هفته گذشته یعنی از روز شنبه 20 ژانویه عملیاتی را در عفرین با نام شاخه زیتون آغاز کرده است که در پی آن تاکنون نزدیک به یکهزار و 62 نفر از عناصر گروه های کرد سوری کشته شده اند.

همچنین در جریان عملیات عفرین نیز تاکنون شمار زیادی از سربازان ارتش ترکیه کشته و یا زخمی شده اند.

دولت آنکار هدف از این عملیات را نابودی عناصر حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک)، حزب اتحاد دموکراتیک سوریه (پ.ی.د)، یگان‌های مدافع خلق سوریه (ی.پ.گ) و داعش در عفرین عنوان کرده است.

مقام های آنکارا مدعی هستند که یگان های مدافع خلق سوریه(ی.پ.گ) که شاخه نظامی حزب اتحاد دموکراتیک سوریه(پ.ی.د) محسوب می شود، با حزب کارگران کردستان ترکیه همکاری دارند و هر دو شاخه سوری این گروه تروریستی هستند.

دولت ترکیه همچنین این عملیات را با استناد به حق دفاع مشروع بین المللی و قطعنامه‌های مبارزه با تروریسم شورای امنیت و ماده 51 منشور سازمان ملل حق خود می داند.

مقامات ترکیه اعلام کرده اند که خواهان حفظ تمامیت ارضی سوریه هستند و نیروهای نظامی این کشور، پس از سرکوب کردهای مسلح، منطقه را ترک خواهند کرد.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۷۵۱۱۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان