//
کدخبر: ۷۲۴۱۵ //

«سیاه پوستان معترض بریتانیا» به هیسپان می آیند

مستند «زیر پوست بریتانیای سیاه» به جامعه سیاهپوستان در بریتانیا اشاره می کند که در حال حاضر بزرگترین اقلیت بریتانیا محسوب می شوند اما همچنان با اساسی ترین تبعیض های اجتماعی و اقتصادی مانند عدم تقسیم عادلانه ثروت، دسترسی به بهداشت و آموزش و پرورش روبرو هستند.

«سیاه پوستان معترض بریتانیا» به هیسپان می آیند
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از روابط عمومی شبکه هیسپان تی وی، مستند «زیر پوست بریتانیای سیاه» (Under the Skin of Black Britain) در سه قسمت به داستان تبعیض نژادی علیه سیاه پوستانی که سال ها پیش در بریتانیا بوده اند و با وجود پیشرفت های اجتماعی و اقتصادی، کماکان با نگاه از بالا به پایین سفیدپوستان بریتانیایی مواجه اند پرداخته است.

 

در قسمت نخست این مجموعه مستند با عنوان «بنیانگذاران» به سیاه پوستانی اشاره می کند که در سخت ترین دوران تبعیض نژادی و در شرایط خصمانه بریتانیا، راه را برای خود و دیگران هموار و حضور موثر خود را به جامعه ای که در آن زندگی می کردند، ثابت کردند. آیرین سینکلر ۱۰۸ ساله سمبلی از نسل های اولیه حضور سیاه پوستان در بریتانیاست که در ۹۶ سالگی به عنوان مدل مواد آرایش پوست انتخاب و نماینده ای جهانی برای بریتانیا می شود و یا به داستان «رز هادسن ویلکین» اولین سیاه پوست در تاریخ بریتانیا اشاره دارد که همزمان کشیش مخصوص ملکه انگلستان و ریاست مجلس عوام مجلس را برعهده می گیرد.

در قسمت دوم این مستند با عنوان «پیشگامان» به افراد تاریخ ساز و آنهایی که موانع را از سر راه برداشتند و در حال حاضر در صف پیشروان جامعه سیاه پوست بریتانیا قرار دارند، می پردازد. افرادی مانند لم سیسی شاعر و نویسنده شهیر٬ شرلی آن دیکسون سردبیر سابق بزرگترین انتشاراتی بریتاینا، نمونه افرادی هستند که به زندگی آنها پرداخته شده است.

 

«آینده» عنوان آخرین قسمت و اپیزودی است که به جوانان آینده سازی از جامعه سیاه پوستان بریتانیا می پردازد که از زاویه دیگری به مسایل اجتماعی و نژادی نگاه می کنند. این افراد همچنان با بی حرمتی های نامحدود جامعه بریتانیا در قرن بیست و یکم دست به گریبان هستند.

 

 مستند «زیر پوست بریتانیای سیاه» محصول سال 2017 و به کارگردانی حسن جمالی نیک، در سه قسمت 25 دقیقه ای از دوشنبه ساعت 7:30 (به وقت تهران) به روی آنتن هیسپان تی وی می رود و در ساعات 14:30 و 20:30 همان روز بازپخش خواهد شد.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۷۲۴۱۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان