//
کدخبر: ۶۸۶۲۳ //
«نظر شما چیست؟»

حاشیه های انتخابات در نیکاراگوئه

اعلام حزب حاکم در نیکاراگوئه به عنوان پیروز قاطع انتخابات اخیر شهرداری ها در این کشور و تعدادی کشته و زخمی در اعتراض به نتیجه انتخابات، سوژه این هفته برنامه «نظر شما چیست؟» هیسپان تی وی شده است. این برنامه بررسی می کند که آیا شهرداری ها به وعده های خود عمل می کنند و مردم با ادعای تقلب در انتخابات یاد شده موافقند؟

حاشیه های انتخابات در نیکاراگوئه
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از روابط عمومی شبکه هیسپان، برنامه « نظر شما چیست؟ » (Que Opinas?) در این قسمت، به موضوع انتخابات شهرداری ها و شورای شهر در نیکاراگوئه و اعتراضات و درگیری هایی که به ادعای تقلب در انتخابات صورت گرفت، پرداخته و سعی کرده به طور شفاف نظر مردم را در این خصوص جویا شود.

 

هر هفته، خبرنگار – مجری برنامه با موضوعی اقتصادی- سیاسی که تاثیر مستقیمی بر زندگی مردم دارد، به میان آنها در کوچه و خیابان رفته و سوالات خود را درباره موضوع برنامه از مردم آن شهر می پرسد و در نهایت این برنامه را در قالب 5 تا 6 گزارش مردمی در مدت زمان 25 دقیقه آماده پخش می کند.

 

بر اساس گزارش خبرنگار برنامه، جبهه آزادی ملی یا حزب حاکم به رهبری «دنیل اورتگا» رئیس جمهوری نیکاراگوئه، 135مورد از 153 کرسی شهرداری های این کشور را به دست آورده است. پس از انتخابات، درگیری هایی در شهرداری های مختلف بوجود آمد که احزاب ادعا می کردند که در انتخابات تقلب شده است. هفت کشته و صدها زخمی در پی این اعتراضات گزارش شده است. برخی از احزاب خواستار بازشماری آرا شدند، اما درخواست های آنها را رد شد و اعلام شد که این احزاب از الزامات قانون انتخابات پیروی نکرده اند.

 

خبرنگار برنامه «نظر شما چیست؟» به میان مردم رفته تا با سوالاتی نظر آنها را جویا شود و این مسئله را بیشتر مورد بررسی قرار دهد. « نظر شما در رابطه با این انتخابات چیست؟»، « آیا به نتایج انتخابات شهرداری که شورای عالی انتخابات اعلام کرد اعتماد دارید؟»، « برخی از جنبش های مخالف، معتقد هستند که در انتخابات تقلب شده است. آیا با این گروه ها موافق هستید؟ چرا؟»، « از شهردار جدید شهر خود چه انتظاری دارید؟» و .... از جمله سوالاتی هستند که محوریت برنامه این هفته «نظر شما چیست؟» هیسپان تی وی را به خود اختصاص داده اند.

 

تولید بخش های مختلف برنامه «نظر شما چیست؟» از سوی واحد برنامه و تولید شبکه هیسپان تی وی در تهران به خبرنگار- تهیه کنندگان هیسپان در کشورهای مختلف سفارش داده می شود و آنها با تایید یا پیشنهاد موضوعی خاص، گزارش های خود را تهیه و برای پخش ارسال می کنند.

 

 برنامه گزارشی «نظر شما چیست؟» بامداد هر سه شنبه (ساعت 00:30 به وقت تهران) به روی آنتن هیسپان تی وی می‌رود و تکرار آن در ساعات 18:30 سه شنبه، 09:03 چهارشنبه و 03:30 پنج شنبه پخش می شود.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۶۸۶۲۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان